meningen med livet #15

Johannas perspektiv
Jag vaknade och öppnade ögonen och såg Zayn. Han låg med armen runt omkring mig och jag log av att få vara i hans närhet. Jag satte mig upp och sträckte på mig. Men när jag tittade mig omkring så förstog jag inte alls vart jag var. Jag blev lite rädd och väckte honom.
- Zayn, vart är vi? Frågade jag oroligt och han öppnade ögonen.
- Vi är hemma hos Harry. Det är lugnt. Sa han och stängde dom igen. Jag la mig ner igen och kröp mig närmre honom så att jag låg precis vid honom. Jag kände hans andetag i min nacke.
Lite senare var alla 4 vakna och gick ner i köket för en frukost. Sen när vi hade ätit den så gick jag och Hannah in på toaletten för att fixa håret lite.
- Men vi har ingen borste eller nånting. Sa jag och hon ryckte på axlarna.
- Kolla efter en så kan vi låna den. Sa hon och började titta sig omkring i badrummet. Jag fnittrade lite men hjälpte till att leta. När vi fixat oss så gick vi och sa hejdå till killarna. Vi tänkte dra till stan själva idag och bara umgås.
- Kom hem till mig vid 7 så går vi till festen tillsammans. Sa jag och kysste sedan Zayn på munnen. Hans händer vilade på mina höfter och gled sedan ner till min rumpa. Jag ryckte till lite och vi började skratta.
- Ja vi ses sen. Sa han och jag nickade. Sedan gick jag med Hannah ut genom ytterdörren.
Vi gick längs gatan och pratade om gårkvällen. Hur underbart och mysigt det var.
- Men vad var det för fest ni pratade om? Frågade hon sedan och jag hade inget emot att berätta.
- Melina har fest ikväll. Du & Harry får gärna följa med. Sa jag och hon nickade glatt.
- JA! Sa hon och ringde Harry direkt frågade. Sedan nickade hon mot mig och jag gjorde tummen upp.
SENARE, KLOCKAN 18.00.
johannas perspektiv
Jag stog i mitt rum och sminkade mig. Jake var i rummet bredvid och dunkade musik. Jag orkade inte klaga eller nåt, för om vi börjar bråka nu så kanske mamma förbjuder mig för att gå på festen. Jag har fått lov att stanna hur länge jag vill, bara jag kommer hem nån gång. Det ringde på dörren och jag sprang nerför trappan och snabbt fram till ytterdörren. Mamma skulle precis öppna men gick sedan tillbaka till köket. Jag öppnade och där stog Hannah. Hon hade fixat sig snyggt och såg verkligen redo ut för en grym fest. Tiden gick fort och sedan kom Zayn. Jag gav honom en kyss och gick sedan upp för att hämta min tunna jeansjacka jag kunde ha på för det var lite kyligt ute. Mamma kom och hälsade och log sedan mot mig.
- Du är så vacker, min dotter. Sa hon och gav mig en kram.
- Tack mamma.
Jag satte på mig mina röda converse och min jeansjacka.
- Hejdå, ha det så kul! Ropade hon efter oss och vi vinkade artigt mot henne. Jag tog Zayns hand när vi gick mot festen. Hannah gick bredvid och pratade. Vi skrattade och hade det kul. Vi mötte Harry och gick tillsammans mot festen. När vi var framme vid huset så gick jag först, för jag känner henne bäst. Jag gick upp för den lilla backen som ledde upp till hennes stora röda villa. Ivrigt tröck jag på plingklockan och Melina öppnade nästan direkt.
- HEJ! Sa hon glatt och kramade mig. Jag klev in och hon fortsatte hälsa på dom andra snällt. Det var redan ganska många inne på festen och musiken dunkade ut ur högtalarna. Hon har ff, annars skulle hon aldrig få göra såhär. Jag tog Zayns hand igen och vi gick in i det stora rummet där alla var. Det var varmt & svettigt men väldigt kul. Det var olika danstävlingar och Melina hade hyrt in en känd DJ som skötte musiken. Jag dansade i takt till basen som dom andra och Hannah kom och dansade med mig. Vi var nog två av dom som dansade allra galnast. Harry & Zayn skrattade åt oss men vi orkade inte bry oss. Senare när DJ'en hade gått så började folk gå också och det var bara ungefär 20 personer kvar. Det var skönt för nu satte sig alla ner och snackade istället.
Jag hade fortfarande inte fått reda på vem hennes kille är. Jag gick till henne och frågade och hon pekade på en kille som var ingen mindre än NIALL.
- Är ni ett par?! Sa jag och hon nickade generat.
Jag gick till Zayn & Harry och berättade och dom blev förvånade för Melina är lite för ytlig för Niall. Jag nickade och sedan plingade det på dörren. Melina gick och kysste Niall och fortsatte sedan mot dörren och öppnade.
- HEEEJ! Utbrast hon och in i rummet kom en kille & en tjej som jag aldrig träffat förut. Dom såg ut att vara ett par. Helt plötsligt kysste dom varandra och då förstog jag att det var ett par.
Dom satte sig bredvid oss och jag hamnade bredvid tjejen.
- Hej, jag heter Johanna. Sa jag och log glatt mot henne.
- Men hej, jag heter Nellie. Har vi träffats förut? Frågade hon och jag ryckte på axlarna.
- Jag vet inte, vadårå?
- Jomen jag känner igen dig så jävla väl. Undrar om vi kanske gick på lågstadiet tillsammans? Frågade hon och tänkte på hennes namn och hennes utseende och insåg att hon hade rätt.
- Men åh! Det är ju du! Vi var ju jättebra vänner i ettan. Men det är ju jag Johanna som alltid hade rosa eller blå kläder på mig. Duvet hon som älskade fotboll? Sa jag och hon nickade.
- JAAA, men gud vi var ju bästisar. Jag har kvar teckningar från när vi skrivit kärleksbrev till killar vi tyckt om. Så himla gulligt ju! Sa hon och vi båda skrattade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0