meningen med livet #18

Johannas perspektiv
Jag vaknade av solljuset som lyste upp hela rummet. Med en suck satte jag mig upp i sängen och sträckte på mig. Det verkade som att det skulle bli en vacker dag. Klockan var ungefär halv 11 så jag vaknade i bra tid. Varken tidigt eller sent. Jag tog mobilen och skickade ett sms till Nellie & Ellie. Dom båda svarade direkt och var glada att jag ville smsa dom. Vi bestämde att vi skulle ses i hamnen. Jag blev glad direkt och gick till garderoben för att klä på mig. Efter det så sminkade jag mig och öppnade sedan min dörr och kände doften av ägg & bacon. Jag nynnade på en låt och skuttade nerför trappan.
- GODMORGON! Ropade jag och gick in i köket där min familj satt vid bordet och åt frukost. Jag tog en tallrik och la på några bacon & ägg. Mest bacon. Sedan satte jag mig bredvid Jake och bara åt. Pappa läste tidningen och Mamma satt vid sin laptop och en massa papper.
- Vad gör du mamma? Frågade jag och hon tittade upp från sina papper och hennes glasögon hade glidit ner till nästippen.
- Jag betalar räkningar. Sa hon och fortsatte sedan. Jake satt bara och stirrade. Han är alltid så på morgonen, helt seg och efterbliven. Jag skrattade lite för mig själv av tanken och han suckade för att jag höll på.
- Vad ska ni hitta på idag då, barn? Frågade pappa och la ifrån sig tidningen och drack kaffet han hade hällt upp.
- Jag ska va med Leo & Ted. Sa Jake och blandade mer oboy i sitt glas. Pappa nickade bara.
- Jag ska dra till hamnen & vara med några vänner. Sa jag och reste mig upp för att ställa ner tallriken i disken.
- Ska du träffa Zayn? Frågade mamma och jag skakade på huvudet.
- Nej.
- Har det hänt nåt nu eller? Du krånglar jämt med dina stackars killar. Dög han inte på att kyssas?
- Mamma, han är grym på att kyssas. Och nej det har inte hänt nåt, jag känner bara för att umgås med mina vänner. Sa jag och gick mot hallen. När jag satt på mig jeans jackan och mina converse så ropade jag hejdå och cyklade till hamnen. Solen lyste på hett och jag satte på mig solglasögonen för att inte bli bländad. När jag var framme lutade jag cykeln mot en vägg och gick mot bryggan där jag skulle möta dom. Dom var där och sprang mot mig direkt och gav mig en varsin kram.
- Hej! Sa Nellie glatt. Ellie log brett bara.
- Hej tjejer. Sa jag och sedan gick vi en promenad längs piren. Vattnet klunkade och var väldigt blått. Havsblått. Jag njöt av livet jag har. Jag njöt för att jag var med just dom här tjejerna. Vi satte oss ner på kanten av byggan och doppade fötterna.
- Jag vill bada! Sa Ellie och jag flinade.
- Dumhuve, du kan ju inte bada med kläder! Sa Nellie och Ellie gav oss en mystisk blick. Hon hade något på gång. Hon knöt av sig sina converse och drog sedan av sig shortsen och linnet. Hon stog i bara underkläder och verkade inte bry sig alls att folk var vid hamnen bara några meter ifrån. Hon hade bara spetsunderkläder också. Hon gjorde några roliga gester och rörelser innan hon hoppade i. Jag & Nellie skrattade åt henne men vi fick också lust att bada sedan så vi gjorde likadant. Vi skvätte vatten på varandra och skrattade så att vi grät.
Solen lyste på så att vattnet var varmt och det var verkligen kul. Vi visste inte hur vi skulle göra med kläder och sånt. Men det sket vi i, man lever bara en gång och då måste man fan våga & satsa. Sedan la vi oss på bryggan i solen och soltorkade. Vi hade tur att solen var så stark idag så att vi torkade snabbt. Vi tog varandra i hand och dansade fram på bryggan och sjöng, nästan skrek, till någon random låt som vi kunde. Vi skämde ut oss, men det fick vi göra. För vi orkade inte bry oss. Vi hade kul, och det är huvudsaken. Vi köpte en varsin glass och Nellie tappade sin. Vi skrattade jättemycket. Hon försökte vara lite tjurig men var så oseriös så hon skrattade hon också. Sedan gick hon och köpte en ny. Vi pratade om allt mellan himmer & jord. Jag kände att jag verkligen kunde lita på dom, dom förstog mig och vi tyckte likadant om allting.
- Vi är bäst. Sa Ellie och drog in oss i en gruppkram.

Kommer Johanna glömma Hannah? Kommer det bli problem nu eller ingenting?
Det här är sista delen för idag, troligtvis blir det mer imorgon på dagen. Men imorgon är det sista skoldagen och sen har jag sommarlov och då blir det uppdatering! Så mycket jag kan iallafall. Vad ska ni göra i sommar?
TACK FÖR ALLA KOMMENTARER, NI ÄR BÄST.
kolla gärna min personliga blogg och kommentera där också, http://noraaofsweden.devote.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0