meningen med livet #19

Nellies perspektiv
Jag öppnade lägenhetsdörren och möttes av en kram av Liam. Han var så mysig. Jag drog in hans doft och log.
- Vänta. Titta inte. Sa han och la händerna för mina ögon. Jag blev lite förvirrad och ivrig för att få se vad det var. Han följde mig in och drog sedan bort händerna. Jag visste inte vad jag skulle säga, framför mig på vardagsrumsbordet stog det en underbar middag med cider. Tända ljus och ett paket. På tallriken låg kött & potatissallad. Och bredvid stog en bukett rosor. Jag blev alldeles rörd och kastade mig i hans armar. Han skrattade lite och jag kände hur en tår rann nerför min kind.
- Du är underbar älskling. Men varför har du gjort allt det här? Frågade jag och satte mig ivrigt och började äta.
Han satte sig mitt emot och började äta han också.
- För jag måste säga en grej. Sa han sedan och tog några klunkar cider. Jag ställde ner mitt glas och fäste blicken vid honom. Han tvekade lite men berättade sedan.
- Jag ska åka till X-factor redan imorgon. Sa han och jag visste inte vad jag skulle säga. Jag skulle inte hinna säga hejdå ordentligen. Det skulle bli jobbigare än jag trott för att han skulle åka så plötsligt.
- Varför? Frågade jag och han tittade upp med lite sorgsen blick. Jag ville inte lägg all skuld på honom för detta.

Hade skolavslutning och kom nyss hem. Ska gå och sova. uppdaterar mer imorgon, förlåt för korta delen men bättre än inget!

Kommentarer
Postat av: Moa Persson

Mer :DDDD

2012-06-09 @ 16:59:08
URL: http://justlikeonedirection.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0