meningen med livet #24

Nellies perspektiv
Jag bakade i min ensamhet. Nu när Liam är bortrest. Vi flyttade ihop för ungefär ett halv år sen. Vi är väldigt unga för att flytta hemifrån och flytta ihop. Men mina föräldrar tyckte det var okej, eftersom att vi inte bor så långt ifrån dom. Och hans föräldrar tyckte också det var helt okej för vi kunde alltid gå till mina föräldrar om vi ville något. Sen är vi båda väldigt duktiga på att ta eget ansvar och våra föräldrar pratar rätt mycket och tycker att vi är mogna nog. Sen tog vi beslutet för vi var så kära och kommer så bra överens. Jag tog glasyren och dekorerade noggrant på en av alla cupcakes. Då knackade det på dörren. Jag slickade av lite som kom på fingret och gick och öppnade. Det var Johanna.
- Hej gumman. Sa jag och gav henne en kram. Sedan gick jag tillbaka och fortsatte dekorera medan hon tog av sig sina skor. Hon ställde sig och tittade när jag höll på.
- Allt bra? Frågade jag för att lätta tystnaden.
- Nja, jag skulle varit hos Hannah nu men hon.. är så konstig. Mot mig. Svarade hon.
- Vadårå?
- Jag vet inte, hon blir sur för att jag är med dig & Ellie. Och jag förstår inte varför, jag har lagt all min tid på henne ganska länge nu och känner att jag vill träffa nya vänner och utveckla mig. Jag kanske hittar vänner som är precis lika bra som henne, kanske tillochmed bättre. Du & Ellie till exempel.
- Du är så rar, älskling. Om du gillar oss bättre så är det väl bara kul. Du är alltid välkommen hit, kanske inte till Ellie för hon bor ju hemma och det är väl lättare att komma hit då. Du fattar vad jag menar. Hon får väl göra likadant, annars får hon väl vara ensam och då är det ju hennes val. Svarade jag och hon nickade.
Vi tog två av dom färdiga cupcakesen och satte oss vid bordet. Vi pratade om killarna och hur mycket vi båda saknade dom.
- Jag hörde att dom gick vidare iallafall. Sa jag och hon tittade på mig med en speciell blick.
- Vadå? Jag har inte pratat med Zayn sen han åkte så jag vet ingenting.
- Nejmen Liam ringde mig imorse. Sa jag sedan med ett leende.
Vi bestämde oss för att gå ut ett tag. Jag låste lägenhetsdörren och sedan sprang vi nerför trappan. Vi skrattade åt egentligen ingenting. Men det kändes bara så bra att skratta. Vi skämde ut oss rätt rejält på stan och satte oss sedan på en bänk i city. Hon log mot mig och jag log mot henne.
Hannahs perspektiv
Jag satt i soffan och lyssnade till när mamma & pappa skrek åt varandra. Deras röster lät arga. Julia var inte hemma och det var tur. Annars hade hon varit helt förstörd. Jag kände hur en tår rann nerför min kind. Jag hatar när dom bråkar, jag hatar det här huset. Jag vill härifrån. Jag hatar att vara utan Harry. Även fast jag vet att han säkert lämnar mig snart. Jag är inte lika cool som alla andra tjejer som han kan träffa och bli kär i. Jag vill inte försöka att vara bättre än såhär heller.
- Sluta gråt! Skrek pappa när han såg hur jag började gråta. Hans röst skar i öronen på mig och mamma skulle skydda mig som hon brukar göra.
- Men sluta, låt henne vara! Skrek hon åt honom och han skrek åt henne istället.
- MEN SLUTA SKRIK BÅDA TVÅ, JÄVLA PSYKOPATER! Skrek jag och sprang till hallen. Jag slängde igen dörren efter mig och sprang ut på gatan. Satte mig på trottoaren och grät mer. Allt kändes så hopplöst.
Liams perspektiv
Alla grabbarna var samlade. Jag, Louis, Zayn, Harry & Niall. Vi alla kom bra överens och blev snabbt riktigt bra kompisar. Vi  snackade om vilken pub vi skulle dra till ikväll. Harry ville åka till en riktigt vild fest där det säkert var många lättklädda tjejer och mycket sånt liknande.
- Nej, vi drar inte till ett sånt ställe. Dom flesta av oss har faktiskt flickvän! Sa Louis och flinade.
- Skit i dom. Sa Harry och jag blev lite chockad när han sa så. Vadå skita i dom? Jag skulle aldrig skita i Nellie.
Alla blev lite tystare efter att han sa så. Jag tror dom andra också blev chockade.
- Vad menar du med det, Harry? Frågade Zayn och Harry ryckte på axlarna.
- Jag skojade bara, skulle aldrig skita i Hannah! Sa han och log mot oss. Alla blev lättade och började prata om vart vi skulle igen.
Till slut bestämde vi oss och tog taxin dit. Musiken dunkade högt och man hörde vad det var utanför. Vi gick in och började dansa till musiken. Jag, Louis & Zayn satte oss vid ett bord och tog en varsin öl.
Vi snackade om olika saker och skrattade lite då och då. Jag tittade på folk som var i lokalen och fick syn på Harry. Med en annan tjej. Hon stog mot väggen och han lutad mot henne. Hans händer smekte hennes rumpa och ben och sedan började dom kyssas. Jag sa åt dom andra att kolla.
- Herregud.. Suckade Louis och tog en klunk öl.
- Jag förstår inte, Hannah då? Frågade Zayn och skakade på huvudet sakta.
Jag blev lite sur. Hur kunde han bara göra sådär? Vi orkade inte se på vad som skulle hända sedan. Men dom började hångla, råhångla. Och vi ville inte se mer så vi gick hem till hotellet. Jag kastade mig på sängen och ville skicka ett sms till Nellie om Harry. Jag tvekade, kanske vore jag en dålig kompis om jag gjorde det. Men jag är väl minst lika dålig och låter Harry dölja det för Hannah.
Hej älskling, jag måste bara berätta en sak.. xx
Jag väntade på svar och fick sedan ett.
Hej babe, vadå?
Jag skrev om meddelandet jag skrivit flera gånger. Allt blev fel så jag började om, igen.
Ellies perspektiv
- Eleanor, kommer du ner hit? Ropade mamma. Jag gick nerför trappan och bar upp en av bebisarna. Jag la honom i soffan och gav honom en puss på kinden.
- Du är så fin Eddie. Viskade jag. Sedan bar jag upp Wille och hade dom båda i famnen.
- Ni är så fina, men du måste hjälpa till med disken. Sa mamma med ett leende på läpparna. Jag la killarna bredvid varandra och la sedan en filt på så att dom inte skulle frysa. Sedan gick jag till köket och plockade ur disken. Jag sjöng på en låt och fick upp Louis i huvudet. Undrar hur han mår, undrar hur det går. Undrar vad han gör. Undrar vad han tänker på. Undrar om han saknar mig lika mycket som jag saknar honom.
Jag diskade klart och sprang sedan upp och hämtade mobilen för att ringa honom. Jag lyssnade ivrigt på signalerna. När han svarade så log jag brett för mig själv.
- Hej älskling!
- Hej baby. Sa han glatt i luren.
- Jag saknar dig jättemycket, är allt bra?
- Jag saknar dig med, allt är toppen! Men jag önskar du var här.
- Aw, älskar dig.
- Jag älskar dig, över allt annat.
- När kommer ni hem?
- Vi åker om 2 dagar. Så snart är jag hemma. Jag ringer när vi är i Sverige så får vi ses direkt! Måste dra, puss.
Sa han och jag ville inte att han skulle lägga på. Han lät lite berusad. Men jag har inget att oroa mig för. Jag litar på honom till tusen.
Johannas perspektiv
Jag gav Nellie en kram och hoppade sedan upp på cykeln och cyklade hem. Jake badade fortfarande fast nu badade han ensam. Jag gick in och kände doften av tacos.
- Är maten färdig? Frågade jag.
- Alldeles strax. Sa pappa och rörde om i köttfärsen medans mamma skärde grönsaker och blandade såser. Jag log för mig själv för jag har ett så fint liv och världens bästa familj. Jag gick ut på baksidan och skvätte vatten på Jake. Han försökte skvätta på mig men jag hann undan.
Jag hoppade upp på cykeln och cyklade till snabbköpet som inte låg så himla långt ifrån. Jag kollade på tidningarna och tog en frida-tidning och en klick. Jag skulle precis gå och betala men fick syn på en tidning där det stog om årets deltagare i X-factor. Jag tog upp en av tidningarna och som låg på hög och tittade på första sidan där det stog om en skandal bland deltagarna som uppstått under kvällen.
- Du, betala tidningen innan du läser den. Sa kvinnan i kassan och jag nickade. Jag tog med den också och sträckte fram en hundralapp. Jag satte mig på bänken utanför och läste i tidningen om skandalen på X-factor. Och jag kunde inte tro det jag läste. Jag gnuggade mig i ögonen och läste om och om igen. Jag läste rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0