turn to you - del 6

- SAMMIE -
Vi klädde på oss allihopa och gick en promenad genom den vackra hamnen. Solen började gå ner och jag kände hur Louis tog min hand. Vi flätade fingrarna och fortsatte gå och prata med dom andra. Sedan stannade vi alla på en brygga och tittade på alla båtar som åkte förbi. Det såg så härligt ut. Att åka båt, ut nånstans helt själva. Louis la armen om min midja när vi tittade utöver vattnet. Niall & April verkade tycka om att umgås med varandra. Sedan gick dom i förväg och vi gick med sakta steg bakom. Han hade fortfarande armen om mig.
- Men.. Ni är ju med i One Direction.. Borde inte ni vara med i värsta sommarkonserter o sånt nu? Frågade jag.
- Nej, vi har bestämt att tillbringa nästan hela sommaren här i Sverige för vi bor ju här. Men vi ska fortsätta spela in låtar och så.  Men vi gör det i våran studio här i Sverige. Svarade han.
- Har ni en studio här?
- Ja, vi har ett stort hus där alla i bandet bor fast det är bit dit, vi kan visa studion. Vill ni se?! Frågade han glatt och jag nickade sakta. Han ropade på Niall och dom backade bak till oss. Louis frågade om vi kunde dra till studion och han ryckte på axlarna.
- Ja. Det kan vi väl. Om ni vill? Frågade han och jag blev lite nervös. Skulle dom andra vara där? Många frågor upprepades i mitt huvud. Men sen nickade jag och April svarade "gärna!". Vi började gå mot deras studio och det var inte så jättelångt ifrån Julias hus. Jag gick nära Louis. Det kändes tryggt. Sedan var vi framme. Villan var stor och alldeles modernt. Det såg fräscht ut. Och coolt. I nån sekund glömde jag bort nervositeten men den kom tillbaka igen. Louis log mot mig och sedan gick vi fram på den smala gången av sten. Niall öppnade ytterdörren och det verkade vara rätt lugnt därinne.
- Juste, Harry är hos någon tjej. Liam & Zayn skulle ut och göra något som lovat. Så det är tomt här. Sa Niall och jag pustade ut. Jag förstog inte varför, men det kändes skönt att dom inte var där.
Jag tog av mig skorna och släppte Louis arm för tillfället. Sen kramade jag om den hårt igen. Jag tittade storögt på alla saker. Det var många bilder med fans och många grejer från fans. April frågade om lite grejer och jag tyckte att hon frågade för mycket. Men det lättade stämningen så det var okej.
Vi gick igenom några rum så vi kunde komma till studion. Det var hur coolt som helst och jag blev alldeles imponerad. Det kändes så coolt att sitta i en riktig studio. Sedan gick vi ut ur den och satte oss i soffan precis utanför. Jag kikade på klockan och såg att den redan var elva. Jag hade inte fått något sms så jag antar att pappa somnat eller så behövde jag inte komma hem ännu. Men det kändes dags för att dra sig hemåt.
- Jag tror jag ska hem nu, klockan är ganska mycket.
- Måste du? Frågade Louis besviket.
- Jag tror det, pappa börjar nog undra vart jag är. Sa jag och gjorde en besviken min.
- Okej, men vi kan väl följa dom en bit? Vi ska ju ändå hem nu till huset också. Sa Louis och Niall nickade. Han & April satt nära varandra och verkade ha fullt upp att titta på varandra och le mot varandra generat. Jag log och gick sedan mot dörren och knöt på mig conversen. Louis & jag hann ut före dom och det var lite kallt. Jag huttrade lite och han la armarna om mig. Jag blev lite varmare. Sedan fick vi ögonkontakt och våra läppar närmade sig varandra men vi blev avbrutna när dörren slängdes upp av Niall. Han sa något som fick mig att skratta jättemycket. Alla 4 gick tillsammans och pratade om olika saker. Efter ett tag var vi redan vid korsningen där jag och Louis mötte varann igårkväll. Vi bestämde oss för att säga hejdå där. Jag kramade Niall och sedan Louis. Jag kramade om honom hårt och sedan kysste han mig. Jag besvarade den och den blev allt mer passionerad. Jag visste inte vad jag skulle göra, hur jag skulle tänka efter det här. Men det började med att jag gick hem med ett stort leende på läpparna.
An Exquisite Paradoxkamseupay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0