turn to you - del 7

- SAMMIE -
Jag vaknade av solskenet idag igen och pappa låg fortfarande och sov. Jag tittade på klockan och den var inte alls mycket. Så jag bestämde mig för att fixa en riktig brakfrukost till mig och pappa! Jag smög in till köket och började steka bacon och ägg. Sedan fixade jag smoothie och ställde på bordet uppe på däck. Jag väckte honom försiktigt och han kisade med ögonen.
- Vad gör du vaken? Frågade han och jag ryckte på axlarna.
- Frukosten är klar nu, så gå upp och ät. Sa jag och han tittade på mig storögt, eftersom att jag aldrig nånsin brukar fixa såna saker. Jag käkade snabbt och hann äta upp före honom. Han la sig i hängmattan och visslade. Precis som han brukar göra när han är glad. Jag log när jag tänkte på det och tittade över strandpromenaden. Och då fick jag syn på Julia som sprang helt galet fort mot båten. Jag reste mig och sprang mot henne och mötte henne. Hon grät och jag förstog inte varför. Men jag drog in henne i en kram. Hon grät floder och jag sa åt henne att lugna sig. Vi satte oss på bänken. Hon tog ett djupt andetag och försökte berätta.
- Jag fattar inte hur.. Hur dom kan göra.. Hur dom kan göra såhär mot mig! Snyftade hon och la armen om henne.
- Vilka?
- Mamma & Pappa. Dom bråkar hela tiden, dom skriker på nätterna på varandra och man hör hur dom ibland slår till varandra. Jag orkar inte mer, jag har inte sovit på flera dagar och jag mår dåligt.
- Kommer dom skilja sig? Frågade jag sorgset.
- Jag hoppas det, för jag vill hellre det än att dom ska hålla på såhär! Snyftade hon igen och jag kramade henne.
- Det ordnar sig.
- Du tycker säkert att det är löjligt, bara för att du förlorat din mamma. Men jag är en bortskämd idiot och det här är fan det värsta som hänt mig.
- Jag skiter i min mamma just nu, det är dig det handlar om och du är faktiskt viktigare. Sa jag och hon försökte le mot mig men det var svårt. Jag förstog henne och sedan hämtade hon sig ordentligt och vi pratade om killarna.
- Hur är det mellan dig och Harry? Frågade jag och höjde ögonbrynet. Hon rodnade.
- Jag vet inte, men han håller på hela tiden som att jag är hans brud. Sa hon och jag nickade sakta.
- Jag & April träffade Louis & Niall igår.
- VA?! Men varför säger ni ingenting till mig? Suckade hon och jag skrattade.
- Jag vet inte. Men dom är jättesnälla och vi badade. Louis sa att jag var fin och innan vi sa hejdå vid midnatt så kysste han mig.
- Aww, men April & Niall då? Hände det nåt mellan dom?
- Jag tror det, dom liksom gick och höll om varandra och på kampis så försvann dom ett tag. Och man fattar väl vad dom hållt på med då eftersom att dom råkade försvinna tillsammans. Flinade jag och Julia skrattade. Hon var lycklig igen, det kändes så skönt att se henne så himla glad. Vi tog en promenad och fortsatte prata om olika saker. Just då plingade det i min mobil och jag ryckte upp den ivrigt ur fickan. Det var från Louis.
Hej sötis :)
Jag log och blev alldeles varm i kroppen. Tycker han att jag är söt?
Vi fortsatte smsa medans Julia babblade på.
- Men hallå lyssnar du eller? Fräste hon och jag vaknade ur mina dagdrömmar med Louis och tittade upp från mobilen.
- Va?
- Precis. Suckade hon och jag flinade. Vi bestämde att vi skulle dra till kampis, för vi båda var varma och hade ingen lust att bada från båten. Så vi gick till Julia så hon fick packa snabbt och sedan gick vi förbi mig. 10 minuter senare var vi på kampis och la oss på våra handdukar. Jag kände några droppar som landade på min varma hud.
- Regnar det? Frågade jag utan att ens öppna ögonen och titta själv.
- Nej, har du blivit galen? Skrattade Julia och jag ryckte på axlarna. Sedan landade det några lätta skvättar och jag vände på mig. Till slut landade det massor med vatten över mig. Jag satte mig upp och kastade bort mina solglasögon och blev riktigt sur.
- MEN VAFAN?! Skrek jag och vid poolkanten flöt Louis och skrattade. Jag hoppade i och skvätte ner hela honom och sedan brottades vi lite under vattnet.
- Nu är min handduk helt jävla blöt, du får skaffa en ny åt mig. Flinade jag när vi lugnat ner oss.
- Du kan soltorka. Sa han drygt fast med ett leende på läpparna. Jag simmade mot poolkanten och mumlade dryg för att jävlas. Han simmade efter och drog in mig i sin famn igen.
- I min famn, alltså. La han till och jag la armarna om honom och kramade honom hårt. Vi gick ur vattnet igen. Han sprang och hämtade sin handduk och med honom var Niall. Dom la sina handdukar bredvid oss och Julia solade för fullt.
- Hej! Sa hon och försökte le men hon satte sig inte upp. Hon låg helt still. Louis tog tag i min hand och drog mig mot honom. Jag flyttade dit och lutade mig mot hans kropp. Han la armarna om mig och sedan satt vi där och bara snackade.
- Var är April? Frågade Niall och jag log mot honom.
- Jag vet inte, ska jag ringa henne och säga åt henne att komma hit? Frågade jag satte mig upp från att ha lutat som en säck mot Louis. Han kollade klockan och viftade med handen.
- Nej vi ska ändå dra till studion nu. Vill ni hänga med? Frågade han och jag nickade ivrigt. Sedan frågade jag Julia.
- Visst. Svarade hon och vi gick direkt mot studion. Jag tog Louis hand när vi närmade oss. Vi stannade bakom ett högt staket och Niall klättrade upp och tittade över det och skakade på huvudet.
- Det är säkert 100 galna fans där. Vi får ta bakvägen! Sa han och vi gick i en smal gång som ledde till bakdörren. Niall gick först och det stog en dörrvakt där som frågade vilka vi var. Han presenterade oss och vi fick gå in. Jag stog nervöst med Julia vid min sida vid dörren. Killarna gick mot dörren och Louis sa åt oss att komma. Jag blängde på honom och han nickade. Sedan gick vi dit fast med osäkra steg. Man hörde hur Harry sjöng i studion. Jag drog med mig Julia till soffan och vi satte oss där.
- Vill ni inte följa med in? Frågade Louis och jag skakade på huvudet. Han gick in till dom andra och vi satt där helt spända i soffan.
- Harry är där. Sa Julia glatt och log som ett solsken. Jag nickade glatt och ville helst skrika. Jag var så lycklig att vara här. Jag är ju deras fan egentligen. Jag blev lite nervös med tanke på Liam & Zayn som jag faktiskt inte träffat. Julia trummade med fingrarna mot sitt lår och jag tog hennes hand.
- Dom kommer nu. Sa jag och då öppnades dörren. Louis kom ut först och sa åt Harry att komma. Dom andra plockade runt med grejer i studion medans Harry & Louis kom ut i förväg för att träffa oss. Louis la armen om mig och pussade mig på kinden. Jag rodnade lite men tog ett djupt andetag och lutade huvudet mot hans axel.
- Hej. Sa Julia tyst och Harry stog först bara och tittade på henne. Dom var så söta, dom var liksom nervösa för att ses. Sen gick hon fram och han drog in henne i en kram.
Dom andra killarna kom ut och tittade på oss med undrande miner.
- Det här är Sammie, och det där är Julia. Sa Louis och hade fortfarande armen om mig.
- Man ser ju vems brud som är vems. Sa Liam och gick artigt fram och hälsade. Zayn gick efter och gjorde samma sak.
- Äsch. Sluta. Sa Louis och rodnade lite. Harry flinade bara och försökte hålla sig för skratt. Alla killarna verkade trötta och vi bestämde oss för att sätta på en film.
- Kan vi inte dra till huset? Frågade Niall med lite gnällig röst. Dom sa att det var okej. Jag, Louis, Harry och Julia åkte i Harrys bil. Dom andra åkte i Liams. Solen började gå ner men jag ville bara vara här med killarna och totalt struntade i pappa och när jag skulle hem.
- Kan vi inte hämta upp April hemma hos henne och överraska Niall? Frågade jag.
- Jaa! Sa Harry och log brett. Jag sa vart han skulle åka och sedan fick jag kliva ur och knacka på dörren. Hennes mamma är ju som sagt väldigt orolig med henne. Så jag sa åt Harry att åka fram en bit för att inte synas.
- Hej, är April hemma? Frågade jag när Sofie öppnade.
- Hm, ja. APRIL! Ropade hon och April kom springandes nerför trappan och kramade mig.
- Vad gör du här? Frågade hon och jag sa åt henne att följa med ut.
- Okej? Ska bara säga till mamma. Sa hon undrande och gick till köket där Sofie var.
Efter nån minuts prat och Sofies frågor så fick hon äntligen följa med.
- Men vart ska vi? Frågade hon som ett frågetecken.
FacebookUɴɪᴠᴇʀsᴇ ᴏғ Lᴜxᴜʀʏ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0