meningen med livet #22

Liams perspektiv
Vi fick träffa några av dom andra som också skulle ha sin audition idag. Jag träffade Louis på planet och även Zayn dök upp på samma ställe och skulle också ha audition idag precis som vi. Vi stog lutade mot väggen och väntade på att någon ledare eller nåt skulle komma och styra upp. Nu stog alla dagens deltagare och pratar med varandra i en enda stor hög. Det var kaos. Jag, Lou & Zayn stog och skrattade åt kaoset. En ledare kom in i lokalen med mic och berättade hur det skulle gå till under dagen.
- Liam Payne, kom och hämta ditt nummer & ditt schema. Ropade en kvinna i micen. Jag gick fram genom den stora klungan och tog lappen. Då stötte jag på Harry. Jag blev förvånad att han var där.
- Men hej Harry, ska du också vara med? Frågade jag med ett leende på läpparna.
- Ja jag tänkte det, men vi får se hur det här kaoset slutar. Skrattade han och jag höll med och återvände sedan till Louis & Zayn vid väggen. Spänningen steg sig under hela dagen och jag blev allt mer nervös. Jag tog fram mobilen och tänkte ringa Nellie. Jag tröck mobilen mot örat och lyssnade till signalerna. Till slut svarade hon.
- Hej älskling. Sa hon.
- Hej babe, jag ska sjunga om ungefär en timme! Sa jag och hon pep lite i telefonen.
- Åh, jag hoppas det går bra för dig! Eller jag vet att det går bra, är du nervös? Frågade hon.
- Jaa. Vet inte vart jag ska ta vägen. Sa jag och skrattade lite.
- Det ordnar sig älskling. Du fixar det.
- Saknar dig.
- Saknar dig också älskling, kom hem så fort du kan! Sa hon och bara att höra hennes vackra röst gjorde mig alldeles glad.
- Jag kommer hem så fort jag bara kan, vi ses snart babe. Sa jag och sedan la vi på. Jag la ner den i fickan och trummade nervöst på mina ben.
Zayns perspektiv
Jag reste mig upp och gick runt lite och tittade. Och mötte Niall.
- Tja! Sa jag förvånat och han blev lika förvånad som jag.
- Ska du vara med? Jag vet att du har musikintresse, men trodde inte du skulle vara med här? Frågade han och vi skrattade.
- Jag trodde exakt samma om dig!
- När ska du ha din audition? Frågade han sedan och jag tittade på min lapp.
- Om 35 minuter. Svarade jag sedan och började bli allt mer nervös.
- Lycka till, bror. Du fixar det! Sa han glatt och gick sedan vidare. Hans ord gjorde mig mer peppad och jag ville gå in och sjunga nu och bara få det överstökat.
Jag klev in i salen och juryn hälsade mig välkommen. Sedan började jag sjunga.
Harrys perspektiv
Niall hämtade en läsk till mig och satte sig sedan bredvid mig i väntrummet. Vi snackade om hur det gick för oss på våra auditions.
- Jag var väldigt nervös men jag tror det gick bra. Sa Niall. Hans mobil ringde och han svarade direkt. Han sa massa puss, älskar dig, babe, snygging, älskling till personen så det måste vara någon han har ett förhållande med.
- Vem var det? Frågade jag när han la på.
- Melina.
2 TIMMAR SENARE Louis perspektiv
- Kom nu grabbar. Sa jag och gick mot dörren som ledde in till den stora aulan. Zayn & Liam gick efter mig och vi satte oss  ganska långt fram. Jag tittade nervöst på juryn som stog på scenen med massa papper och listor som dom skulle läsa upp.
- Vi kommer alltså läsa upp namnen på personer som gått vidare i tävlingen och det betyder att dom får bo kvar på hotellet en vecka till. Du som inte hör ditt namn får packa väskan och åka hem. Om du hör ditt namn så kliver du upp på scenen och tar emot mer info om nästa steg. Nu ska vi se. Sa kvinnan och tog fram den första listan.
Jag kastade en blick mot Zayn & Liam som bara log lite lätt men väldigt stelt mot mig.
- GRATTIS LOUIS TOMLINSON! Ropade kvinnan i micken och alla jublade och applåderade. Det var en underbar känsla. Jag hoppade av glädje upp på scenen och trodde verkligen att det var en dröm.
Sedan gick jag ner och satte mig bredvid killarna igen. Dom gav mig high-five och grattade. Jag borde sett fånig ut, så brett som jag log.
1 TIMME SENARE Louis perspektiv
Både jag, Zayn & Liam gick vidare i tävlingen. Harry & Niall oxå. Jag gick till mitt hotellrum som låg precis bredvid Liam & Zayns. Det kanske var tid för att ringa Ellie (Eleanor) lite snabbt nu. Jag tog upp mobilen och slog in hennes nummer, som jag kan utantill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0