livet som inte var sant #5

TIDIGARE I MIN FANFIC:
- This is your new home, Sammie. Like it? Sa Sandro och log snällt mot mig.
- I love it! Are you .. Are you my.. You know, real dad? Frågade jag lite blygt.
Han nickade artigt och öppnade sedan bagageluckan och bar ut väskorna.
- Here. Sa han och räckte mig nycklarna. Jag gick med små steg mot huset och såg den stora dubbeldörren som tydligen var ytterdörren. Jag tröck in nyckeln och vred om.
SAMMIES PERSPEKTIV
Jag öppnade försiktigt och tittade in. Sedan öppnade jag den helt och klev in i huset. Det luktade hem och det var fint. Taket var högt och väggarna vita. Trappan var vit i trä och det var mest vitt & några glada färger på tavlor eller kuddare eller stolar bröt den vita och kalla färgen. Jag studerade hur vackert det var därinne. Sandro konkade in bakom mig.
- Katy! Come here, Sammie is here! Ropade han och jag tittade oroligt på honom.
- Who's Katy? Frågade jag och han log.
- It's your mum. Your real mum. Svarade han och jag nickade nervöst. En kvinna med brunt hår kom ner för den vita trappan i trä och log mot mig med ett vackert leende. Hon såg helt fantastisk ut och jag kunde inte riktigt tro att det var min mamma.
- Hello beautiful little Sammie, we missed you so much. I remember how you looked when you were a little baby. You were so cute, you're pretty now too of course!! Welcome home! Sa hon med leende på läpparna och drog in mig en kram. Dom båda verkade verkligen lyckliga över att jag var hemma.
- We have little to talk about why you were adopted and like that. But first we will introduce you to others in the family. Sa Sandro och la armen om mig. Katy ropade några namn som jag inte riktigt kände igen och nerför trappan kom först en liten kille i Nellies ålder med brunt hår. Han log med ett av världens sötaste leenden och gav mig en kram.
- This is Melvin. Sa Katy, mamma och pekade på den lilla pojken.
- Melvin, my brother? My real brother? Frågade jag och mina föräldrar nickade.
- This is Lillie, our little princess. Sa Sandro och nerför trappan kom en flicka med lite ljusare hår och underbara ögon. Hon fnittrade och verkade vara i Melvins ålder. Dom båda var mina riktiga syskon. Hon gav mig en kram.
- Jake, come here! Ropade Katy och ner för trappan kom Jake med keps och lite snyggare och mognare kläder än dom yngre. Han såg ut att vara i 9-års åldern. Och det var han.
- This is your sister, Sammie. Sa mamma Katy och tittade på mig. Han tittade på mig och log lite försiktigt. Jag trivdes bra i min familj. Min riktiga familj. Katy & Lillie visade mig mitt nya rum och det var verkligen ett tonårsrum, ett rum som var snyggt och mysigt. Jag blev jätteglad när jag fick se mitt rum. Lillie hoppade upp i mitt knä när jag satt på min säng och studerade mitt rum.
- Welcome home, big sister Sammie. I've always wanted a big sister! Sa hon lyckligt och jag log brett mot henne.
- You're so cute! Fick jag ur mig. Och jag blev lite imponerad av mig själv för att jag pratade så bra engelska. Jag har ju inte kunnat engelska så länge.
- Come, Lillie. Now we let Sammie be alone a little so she can pack up their things and make herself at home in her new room. Log Katy och Lillie skuttade ut ur rummet. Jag såg mig omkring och började packa upp kläder i min garderob. Jag tittade på skrivbordet och där låg en alldeles ny Macbook Pro. Det låg en lapp på med mitt namn så jag antog att den var min.
Pink Door or No 24 | Flickr - Photo Sharing!FRESH TEENAGE MEATMe gusta | TumblrTumblrlumièreTumblr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0