livet som inte var sant #6

TIDIGARE I MIN FANFIC:
- Come, Lillie. Now we let Sammie be alone a little so she can pack up their things and make herself at home in her new room. Log Katy och Lillie skuttade ut ur rummet. Jag såg mig omkring och började packa upp kläder i min garderob. Jag tittade på skrivbordet och där låg en alldeles ny Macbook Pro. Det låg en lapp på med mitt namn så jag antog att den var min.

SAMMIES PERSPEKTIV
Det gick några timmar och jag hade äntligen packat upp allt och fixat. Mamma knackade på dörren och kikade in.
- Do you enjoy your new room? Frågade hon med ett leende på läpparna.
- I love it! Svarade jag.
- Honey, i know it came suddenly that you were adopted. But when you were born, Sandro and I did'nt have enough money to take care of a baby. We did'nt want to adopt you away but then Anders and Karolina talked to us and we liked them so much. We sad that we will take you back when we get money so you can live in a happy family. And we got all those money when you were 5 years. But they did'nt want to tell you the truth. And we did'nt know you so we could'nt talk to you. But i'm happy they told you now so you came home. We love you so much. Sa Katy med darrig röst. Jag drog in henne i en kram och kände hur hon snyftade.
- It's okay mom, they were perfect parents and took care of me as an angel.  Sa jag tyst och hon log mot mig när vi släppte taget om varandra.
Tiden gick och det blev kväll. Melvin & Lillie sov redan. Jake borstade tänderna och jag låg i min säng och tittade på bilder från Sverige.
- Godnight, Sammie. Sa Jake och jag log mot honom.
- Godnight!
Nästa morgon vaknade jag glatt men var lite nervös. Jag skulle börja skolan i london idag. Katy & Sandro har redan fixat in mig som elev och det var redan planerat att jag skulle komma idag även om jag ville eller inte. Jag gick mot garderoben och tog mina favoritkläder. Kanske såg jag konstig ut med svenska kläder? Dom här i London kanske har värsta märkeskläderna och ser helt annorlunda ut. Men jag orkade inte bry mig. Jag gick nerför trappan och satte mig vid bordet och åt frukost. Mamma, Lillie & Melvin satt och åt frukost dom också.
- Are you already awake? So early?
- Yeah,  I'm going to makeup and likes to be a little earlier. Flinade jag och hon log.
Sedan gick jag upp och sminka mig och fixade håret. Jag plattade det idag så att det blev ungefär ner till naveln. Jag tog mina finaste smycken och ett par fräscha strumpor. Sedan gick jag nerför trappan igen.
- Mom, how am I going to school? I do not know where the new school is located.. Sa jag osäkert.
- It's okay, I'll give you a ride. Svarade hon och började klä på Melvin & Lillie. Jag log som ett tack och gick till hallen och knöt på mig mina converse. Sedan gick jag ut i förväg och sedan kom dom och vi satte oss i bilen. Katy startade den och vi började rulla. Melvin & Lillie såg så glada ut. Och dom var så söta. Bilen stannade utanför ett dagis. Vi klev ur bilen och jag hjälpte Lillie.
- There are only a few weeks left in the nursery. Then you start the school, so piece together and be happy sweethearts. Sa Katy och höll dom i handen. Jag vinkade hejdå och gick tillbaka till bilen. Försiktigt satte jag i bältet och Katy kom bara nån minut senare. Hon startade bilen och backade ur parkeringsplatsen. Sedan körde vi mot min nya skola.
- I'm so nervous! Sa jag och skrattade lite.
- I understand you, but there is nothing to be nervous about. It will be fun! You speak very good English, to be raised in Sweden. Sa hon och log lite stolt mot mig.
Jag log mot henne och sedan såg jag en stor skola några meter ifrån.
- Look! Sa hon och pekade på den. Det var tydligen min nya skola. Jag blev nervös när jag såg några elever utanför skolan. Dom såg så tuffa ut. Jag gav henne en kram och klev ur bilen. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen alls. Jag gick med osäkra steg mot porten. En tjej med brunt hår som mig gick mot mig och log.
- Hello, are you new here? Frågade hon trevligt. Jag nickade och hon räckte handen mot mig.
- My name is Sammie.
- Oh, my name is Eleanor. Nice to meet you! Sa hon glatt och visade mig runt lite och hjälpte mig att hitta Miss.Olson, läraren.
- She's my teacher to, so i think we are going to be in the same class! Sa Eleanor med ett leende och det kändes tryggt. Hon verkade snäll. Vi satte oss vid ett bort vid cafeterian och det var väldigt likt min gamla skola. Jag trodde det skulle vara helt annorlunda.
- Liam! Louis! Come here! Ropade hon och vinkade dit några killar. Jag tittade åt det hållet och det var två snygga och rätt söta killar som gick åt vårat håll. Jag blev lite generad och det blev pinsamt.
- Hey baby. Sa den kortare, jag tror det var Louis. Han kysste Eleanor kärleksfullt och sedan satte hans sig ner bredvid henne. Liam sa ingenting, han satte sig bara ner.
- A new face! I'm Louis, what's your name? Frågade han och log glatt mot mig.
- Sammie! Sa jag glatt och sedan hälsade Liam också.
- It's nice with new personalitys! I'm Liam. Sa han och log lyckligt mot mig. Jag log lika mycket mot honom. Det var något med hans ögon som fick mig att bli helt varm i kroppen. Helt, lycklig.
- What will you do tonight? Frågade Louis som verkade vara en av dom mer partykillarna eller ja. Den där mer galna och roliga killen.
- I don't know. We all four get together and do something? Sa Eleanor och dom verkade tycka det var en bra idé alla 3. Jag log bara lite och Liam, som verkade bry sig om vad jag tyckte, frågade mig.
- Will you, Sammie? Frågade han och jag nickade.
- But just so you know, I know nothing about London, I moved from Sweden and here yesterday. So I'm a bit new.. Sa jag lite generat så det vart pinsamt.
- SWEDEN! It's really cool there! Can you speak Swedish? Frågade Louis intresserat och Eleanor bufflade på honom.
- Stupid! She lived there, dumbass. Sa hon och vi alla skrattade. Jag nickade och han frågade ifall jag kunde säga något.
- Can you please say.. Louis is the best guy in the whole world and I love him, even if we don't know each other. Sa Louis och Liam skrattade lite.
- Sure.. Louis är den bästa killen i hela världen, jag älskar honom, även fast vi inte känner varandra. Sa jag och fnissade lite. Dom verkade tycka att det var hur coolt som helst. Dom frågade olika saker om hur det är i Sverige och av någon konstig anledning så har några på skolan trott att det går isbjörnar på våra gator.
- Haha, that's not true! We have roughly the same climate as you have in London. Svarade jag och dom nickade sakta och intresserat.
Efter skolan gick jag glatt ut från skolhuset och såg att Katy redan var där och väntade på mig. Jag hoppade in i bilen och berättade allting om vad som hänt. Tillochmed om att jag tyckte Liam var ursnygg.
- Maybe he will be your new boyfriend, he seems nice. It will be fun to meet him some day. Sa hon och jag gav henne en blick.
- Mum, stop! We're not together or something. But maybe I'm meeting Eleanor, Louis & Liam tonight.
- How nice that you got some new friends that you hang out with. I'm glad you like it here in London anyway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0