turn to you - del 1

- SAMMIE -
Jag sträckte på mig och satte mig upp i sängen. Pappa var redan uppe för dörren var öppen och det luktade kaffe från däck. Jag satte på mig en vit topp och ett par hotpants och gick uppför trappan. Pappa satt vid bordet och tittade ut över vattnet. Några segelbåtar åkte fram på den glittrande ytan och det hördes rop om hur dom skulle åka och var saker och ting skulle ligga under resan. Jag flinade åt deras tjafs och slog mig sedan ner på en stol vid samma bord som pappa.
- Godmorgon, sovit gott? Frågade pappa med ett tryggt leende och tog sedan en klunk ur sin kopp.
- Ja, jag sov jättebra inatt. Svarade jag glatt och kisade utöver vattnet.
- Det låter bra. Jag ska åka och jobba nu direkt, du klarar dig själv va?
- Ja, inga problem. Svarade jag för att han inte skulle få skuldkänslor. Jag känner att jag måste vara extra snäll mot honom nu sen mamma lämnat oss ensamma. Han log och reste sig upp från stolen.
- Om du ska någonstans så måste du låsa efter dig, det vet du. Sa han och jag nickade. Han gick ner från däck och låste upp sin cykel som stog lutad mot en lykstolpe precis vid båten. Sedan trampade han iväg mot Skansen. Han jobbar där och det känns skönt att ha honom så nära. Dessutom verkar det vara ett roligt jobb och det behöver han nu. Jag hällde upp ett glas juice och drack av den fräscha och uppfriskande drycken. Sedan bytte jag om och tog mig ut på en springrunda. Jag andades tungt när jag sprang fram på skeppsbron och sedan förbi snabbköpet. Inte alls mycket senare så hade jag redan sprungit 2 km. Jag kände mig nöjd och tog samma runda hem igen. När jag närmade mig husbåten så såg jag April sitta på däck och vänta på mig. Jag kisade när jag tittade mot båten för solen lyste så starkt. Jag klev på och hon tittade på mig med en seriös blick.
- Äntligen! Jag undrade vart du hade tagit vägen, men du ska alltid vara så hurtig och springa dina dumma rundor. Flinade hon och jag skrattade litegrann innan jag satte mig ner på en stol bredvid.
- Ville du något speciellt? Frågade jag och tog av mig linnet så att jag bara hade träningsbh på mig. Hon skakade på huvudet och drog in doften av den svenska sommaren.
- Nej, egentligen inte. Jag tänkte fråga ifall du ville hänga med till Kampis? Frågade hon och jag ryckte på axlarna.
- Visst!
Jag började genast packa ner bikini och handduk. Pengar och annat som kanske behövdes en dag vid poolen. Jag gick sedan upp på däck igen och vi började cykla mot Kampis. April trampade snabbt fram på vägen och jag som var lite tröttare än hon försökte trampa ungefär lika fort. Vi var framme och lutade cyklarna mot det stora stängslet. Jag räckte en tjugolapp till kvinnan i kassan och sedan gick vi in. Vi la handdukarna på en bra och solig plats och gick mot poolen för att doppa tårna. Men jag var svettig efter springrundan så jag bestämde mig för att hoppa i direkt. April satt på poolkanten och bara vinglade på benen.
- April, kommer du?! Ropade jag och hon skakade på huvudet med ett leende. Jag himlade med ögonen och dök i igen. Vattnet var klorigt men jag tittade med öppna ögon och rörde mig snabbt och smidigt fram under ytan. Helt plötsligt blev det ett stort plask precis framför mitt ansikte. Vattnet bubblade sig och jag såg ingenting. Jag lyfte huvudet över ytan och hostade häftigt för att jag blev lite chockad av plasket.
- Nej gud, förlåt! Jag såg inte att du.. Sa en kille framför mig och jag hostade klart och tittade upp mot honom. Han blev tom på ord och försökte få fram det ordet som jag väntade på men det gick inte.
- kom? Frågade jag med ett leende och han nickade med ett lika brett leende.
- Förlåt. Sa han igen och jag vinkade bort det.
- Ingen fara. Sa jag och simmade sedan mot April. Jag hoppade upp och satte mig bredvid henne.
I αm α girl.Die, bitch. Die.

Kommentarer
Postat av: emilia

fått inspiration från böckerna " tillsammans " ?

sjukt bra iallafall ! :D

2012-06-17 @ 22:13:12
URL: http://hhannaemilia.blogg.se/
Postat av: Sara

känner igen texten tror jag läst en bok om en liknade händelse boken " tillsammans " antar du fått inspiration där ifrån?:D sjukt bra är den iaf :D

2012-06-18 @ 00:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0