turn to you - del 8

- SAMMIE -
- Ta det lugnt. Du kommer älska oss efter det här! Sa jag och tog hennes hand.
- OSS?
Jag gick mot bilen och hon tvekade först men jag drog med henne. Sedan fick hon hoppa in först bredvid Louis och jag satt längst ut.
- Men gud, vad ska vi göra? Frågade hon och skrattade nervöst.
- Vi ska hem till oss. Och jag vet en som kommer bli glad. Sa Louis och blinkade mot henne. Hon flinade och förstog vad vi menade. Bilen ökade i fart och till slut var vi framme. Jag tog Aprils hand och vi gick sist in genom ytterdörren.
- Varför tog det så lång tid för.. Sa Niall men blev avbruten i sin mening när han fick syn på April. Han for fram som en raket och kramade henne. Alla log glatt och gick sedan in. Jag blev alldeles paff av hur snyggt hus dom hade. Det var helt fantastiskt. Vi gick in till ett stort vardagsrum med en stor och lång soffa. På golvet låg sackosäckar och det var en megaa tv. Jag tog Louis hand och han satte sig på soffan. Jag satte mig tätt intill och han la armen om mig.
- Vad fan ska vi kolla på? Skrattade Zayn som kom in sist i rummet. Harry & Liam gav förslag och det blev det senare alternativet. Filmen började och det var en skräckis. Jag var inte den tuffaste när det gällde skräckfilmer. Jag hoppade till för allt. Det är så pinsamt. Och just när jag tänkte på det så hördes ett skrik i filmen, jag skrek till och alla skrattade lite. Jag rodnade men det kändes inte så pinsamt som jag trodde. Jag kände mig liksom trygg i den här miljön med killarna. Louis hade fortfarande armen om mig. Det fick mig att känna mig lite speciell. Ju längre in i filmen det gick desto mer ointresserad blev jag. Jag lutade huvudet mot hans axel och han märkte att jag snarkade till. Han skakade försiktigt på mig och jag ryckte upp mig.
- Förlåt. Viskade jag och han kysste mig lätt och tyst på munnen. Alla hoppade till när det var som värst i filmen. Jag borrade ner ansiktet i kudden som jag hade framför mig.
- Haha, är det läskigt? Frågade Louis och tittade på mig med ett flin. Jag nickade. Filmen var äntligen slut och klockan var över 01. Jag blev lite stressad, pappa borde vara helt hysterisk. Alla gick mot hallen och jag kramade Louis medan dom andra satte på sig skorna och sa hejdå.
- Tjejer, vill ni komma till studion imorgon så kan vi hitta på något efter? Ropade Harry efter oss och vi nickade.
- Vi är vid studion halv 12! Skrek Julia och sedan stängde killarna dörren. Vi pratade om hur underbart det var att få titta på film med våra idoler, fast nu våra vänner & kanske killar. Jag gick hem snabbt och sprang sista biten. Jag smög på båten och pustade ut när jag märkte att pappa sov. Jag tog av mig kläderna och la mig snabbt under täcket. Det var varmt och skönt och bara nån minut senare somnade jag in.
~
- Jag åker till jobbet. Sa pappa tyst och försiktigt. Han klappade mig på kinden och jag nickade samtidigt som jag gäspade.
- Oj vad du är trött, var du uppe länge igår? Frågade han och jag blev lite orolig att han skulle få ur mig sanningen.
- Nja. Jag kunde inte sova först. Sa jag och han verkade gå på det. Han gick upp på däck och åkte till jobbet. Jag klädde på mig snabbt och fixade mig. Klockan var redan 11. Jag sminkade mig så fint jag kunde och försökte sedan få i mig lite frukost. Klockan blev kvart över och jag ringde Julia. Hon & April var påväg till mig för att vi sedan skulle gå tillsammans till studion. Vi kom till studion typ fem över halv. Jag lyssnade och hörde massa fans.
- Vi tar bakvägen. Sa Julia och jag nickade instämmande. April hängde efter oss som en vante. Vi gick igenom den smala gången och var vid bakdörren. Dörrvakten stog där igen och kände igen oss så han släppte in oss. Vi satte oss i soffan och väntade på killarna. Dom blev klara och kom ut till oss. Jag kastade mig i Louis armar och vågade också krama dom andra. Men deras kramar blev lite kortare. Jag tog Louis hand och sedan gick ut genom bakdörren. Vi gick igenom den smala gången jag fick syn på några plankor som gått sönder på staketet. Innanför det stog fansen.
- Vänta, titta. Sa jag och pekade på plankorna.
- Vad är det med dom? Frågade han.
- Tänk om fansen ser oss, vi kommer bli hatade förevigt.
- Då får dom hata er, vi kommer älska er ändå. Sa han som att han var stolt över att ha mig och tjejerna där. Han drog med mig förbi hålet och sedan kunde jag pusta ut. Vi gick fram på gatan tillsammans. Sedan svängde vi in på ett café som låg vid vattnet. Jag tittade ut över det vackra vattnet och sa "wow" tyst för mig själv. Det var verkligen vackert.
- Gillar du det? Frågade Louis och ställde sig bredvid. Jag nickade. Sedan satte vi oss alla vid ett långt bort och fikade. Jag tog en klunk av läsken som jag hade framför mig. Sedan gick vi mot gamla stan. Louis höll armen runt min midja och jag runt hans. Det var så underbart. Några timmar senare var vi hemma hos killarna i deras hus. Klockan närmade sig sju på kvällen och dom plockade fram massor med snacks och läsk. Louis tog min hand och drog med mig uppför en trappa.
- Var ska vi? Frågade jag och han log bara mot mig. Jag hängde efter som ett frågetecken. Sedan öppnade han en dörr. Det var som en liten lägenhet med stort sovrum, toalett och ett litet kök och mysrum. Jag tittade mig omkring.
- Här bor jag när vi är i Sverige. Sa han och jag log.
- Gulligt. Skrattade jag och pekade på en bebisbild när han stog naken med lösmustasch och stora skor. Han la bilden uppochner och rodnade lite.
- Du var ju söt! Sa jag och han tittade mig seriöst i ögonen. Han kysste mig och jag besvarade kyssen. Den blev mer passionerad och han låg på rygg på sängen och jag låg på honom. Jag kände hans hand på mina höfter medans vi fortsatte kyssas.
- Vänta. Sa jag och reste mig upp från sängen. Han satte sig upp.
-  Förlåt. Sa han tyst och jag skakade på huvudet.
-  För vadå?
- Det här, det gick lite för fort allting.
- Kanske lite, men jag gillar dig så. Det gör ingenting att det går fort. Sa jag med ett leende och kom på vad jag faktiskt ville fråga honom. Men jag samlade fortfarande mod.
- Tillsammans? Frågade jag och han förstog vad jag menade och log mot mig. Han tog min hand och kollade mig i ögonen.
- Föralltid. Sa han.
TumblrFacebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0