meningen med livet #14

Zayns perspektiv
Jag hälsade på Charlie som vanligt. Vi hade träffats en hel del gånger sen innan eftersom att jag & Harry är som bröder. Johanna lutade sig mot mig och mina armar höll om henne runt midjan när vi stog i hallen och pratade lite med Charlie. Hennes långa hår luktade gott, och helt ärligt så ser hon ut som en ängel som man kunde föreställa sig flyga runt på rosa moln i himlen när man var ett litet barn. Hon vred huvudet och gav mig ett litet leende. Jag log tillbaka och sedan gick Harry uppför trappan. Vi andra gick efter och sen stannade han mitt i trappan.
- Gå ut på ute ballkongen med dom Zayn. Jag kommer strax. Sa han och jag nickade. Han sprang nerför trappan igen och vi gick uppför den. Johanna&Hannah tittade sig storögt omkring på deras fina omgivning. Harry bor verkligen fint och har ett underbart liv. Deras hem är exklusivt och speciellt, men hans föräldrar är lika enkla & normala som alla andra.
Jag visade dom vägen och stannade vid ballkongens dubbeldörr. Jag drog upp drapperiet och öppnade glasdörren.
- Wow! Sa Johanna när vi klev ut. Trädgården var grön av och alldeles drömmande lik. Det var små fontäner utplacerade och varje fontän hade en liten blå lampa som lyste upp. Vattnet pålade och alla vackra blommor gjorde det hela mer sagolikt. Harry kom ut med en bricka. På brickan stog det fyra vinglas och olika snacks och smågodis. Han tog fram cider och hällde upp i glasen. Jag satte mig ner i den svarta trädgårdssoffan som stog mot ballkongräcket och Johanna satte sig bredvid. Harry och Hannah satte sig i den andra soffan. Vi satte och tittade över trädgården och bara njöt av den fina omgivningen.
- Du bor verkligen fint, Harry. Sa Hannah och han ryckte på axlarna.
- Det duger. Sa han och hon såg lite osäker ut.
- Om det här bara duger så kommer du tycka mitt hem är ett fattigmanshus. Det är ett sandkorn i öknen mot din villa. Sa hon och lutade sig bakåt i soffan och tittade ner i golvet. Han la armen om henne och kysste henne i håret.
- Jag bryr mig inte hur ditt hus ser ut, och jag bryr mig inte hur mitt ser ut heller. Det enda som räknas & är viktigt är du och att jag får vara med dig. Sa han och jag log lyckligt mot dom. Johanna fick ur sig ett aww, som han alltid brukar få. Sedan tittade hon på mig och vi kysste varann snabbt och sedan tog hon sitt glas med cider och drack en klunk.
harrys perspektiv
Jag tyckte det var tråkigt att Hannah kände sådär. Att hon inte dög för att mina föräldrar tycker om att sköta om vårat hus och är väldigt överdrivna av sig. Jag hoppas hon förstår att jag inte bryr mig om hur hon bor. Jag älskar ju henne inte i hemmet hon bor i. Klockan närmade sig 12 på natten och Johanna gäspade stort. Hon lutade sig mot Zayns bröst och han satt bara där och snackade med Hannah och mig. Hannah gäspade också men kunde hålla sig vaken. Johanna verkade mycket tröttare och kunde somna vilken sekund som helst. Zayn la armarna om henne och kramade henne hårt. Dom var så söta ihop. Jag är glad att jag och min broder Zayn har hittat två tjejer som vi verkligen tycker om. Kanske kunde det bli något bra av detta?
Zayns perspektiv
Jag kände hennes andetag mot mitt bröst och tyckte att det var gulligt att hon hade somnat. Harry och Hannah såg trötta ut och reste sig upp från soffan.
- Vi går in. Hon vill sova. Sa han och jag nickade.
- Det är ingen idé att gå hem nu på natten, så ni kan ju lika gärna sova här. Sa jag och Hannah nickade. Dom gick in och stängde igen dörren försiktigt. Själv satt jag kvar med Johanna som sov. Det kändes bra att vara här med just henne. Och det hade inte känts likadant om jag var här med någon annan. Jag kollade mobilen och tittade igenom bilder. Och insåg att det är fredag. Ikväll ska vi på fest hos Melina. Jag väckte henne försiktigt och hon kisade när hon öppnade ögonen.
- Vad gör du här? Frågade hon och gäspade. Jag förstog att hon hade glömt att hon somnat hos Harry. Jag skrattade lite och bar upp henne i famnen för att gå in och lägga henne i en säng.
- Du var med mig, Hannah & Harry hemma hos Harry. Sen somnade du och du är fortfarande kvar här. Sa jag och hon nickade.
- Okej, jag litar på dig. Sa hon. Jag förstog att hon halvsov och visste inte riktigt vad hon själv sa. Jag gick in i sovrummet som var bredvid Harrys. Jag drog upp däcket och la ner henne och bäddade sedan in henne. Jag la mig bredvid fast bäddade inte ner mig. Samtidigt som jag gäspade så la jag armen om henne och kysste henne lätt i pannan. Sedan somnade jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0