meningen med livet #16

Johannas perspektiv
Jag pratade med Nellie hela kvällen. Jag pratade även lite med henne kille Liam. Han var jätteschysst. Jag gick iväg med dom ett tag och pratade. När jag kom tillbaka satt Hannah med en lite sur blick mot mig.
- Men vad är det? Frågade jag och hon ryckte på axlarna. Ibland är hon så jäkla konstig. Jag berättade för Zayn hur snälla dom var och han tyckte det var kul att jag träffat en gammal vän igen. Jag nickade och gav honom en kyss.
Nellies perspektiv
Jag log lite för mig själv när jag tänkte på våra gamla minnen vi haft ihop. Jag gick till bordet och tog ett glas cider och Liam kramade mig bakifrån.
- Hej älskling. Sa han och jag log mot honom med hela ansiktet.
- Hej baby. Sa jag och han flinade. Vi stog lutade mot väggen sedan och pratade. Han kysste mig snabbt och det var en väldigt enkel kyss. Den andra kyssen han gav mig blev mer passionerad och det slutade med att mina ben var runt hans midja. Vi slutade när en liten grupp med människor gick förbi oss men sedan fick jag en enkel kyss igen. Jag skrattade lite och gick sedan och satte mig i soffan vid Johanna. Hon log mot mig och fortsatte sedan snacka med personerna som satt runt omkring. Jag satte mig i Liams knä och han viskade att han ville berätta något.
- Vadå?
- Kom. Sa han och drog med mig till hallen där ingen var. Jag tittade ivrigt på honom och han log mot mig.
- Men berätta nu! Sa jag och kollade på honom.
- Jag har anmält mig till årets X-factor. Sa han och jag gapade men jublade av glädje sen.
- Igen? Jag lovar det kommer gå bättre för dig iår än förra året. Sa jag och han ryckte på axlarna. Jag kramade honom och viskade att han skulle fixa det. Han drömmer om en karriär inom musik och jag är hans flickvän och ska stötta & peppa honom. Han är duktig och kan spela gitarr också. Jag tror att han fixar det den här gången. Jag gick till Johanna och bad om hennes nummer så att vi kunde ses någon dag. Hon gav mig det och jag gav sedan mitt. Jag gav henne en hejdåkram och sen gick jag och Liam hem.
Zayns perspektiv
- Johanna? Sa jag och hon tittade på mig med sina ljusblåa ögon och vackra leende. Jag tog hennes hand och gick iväg med henne. Hon tittade undrande på mig och jag drog henne tättintill mig.
- Jag måste berätta en grej. Sa jag och hon nickade.
- Vadå, älskling? Frågade hon.
- Jag ska vara med i X-factor iår. Ja jag har redan anmält mig och allt så det är redan bestämt när jag åker och sådär. Sa jag och hon blev chockad men sedan väldigt glad.
- ÅH va kul! Det kommer gå jättebra! Sa hon och jag log.
- Ja jag hoppas det. Men vi kommer ju inte kunna ses under tiden jag är borta och bor i x-factorhuset och allt. Sa jag och hon gjorde en liten sorglig min.
- Men det löser sig, du blir inte borta så länge. Tänk inte på det när du är där. Sa hon.
- Jag kommer alltid tänka på dig oavsett vad, så säg inte så.
- Jamen asså deppa inte över det, gör det bästa du kan när du är där så att du lyckas! La hon till och jag nickade. Jag berättade inte att Harry också skulle vara med. För det ville vi hålla hemligt ett tag till.
Klockan var 1 på natten och vi började bli trötta så vi satte oss i soffan och bara snackade med folket som var där.
Johannas perspektiv
Jag tittade mig omkring och letade efter Melina men hon var inte här verkade det som. Och inte Niall heller. Dom har nog låst in sig nånstans och håller på. Jag gick runt och sedan ut i  uterummet och frågade dom som satt där. En tjej med långt brunt vågigt hår tittade på mig med ett leende.
- Jag vet inte, men hon drog med sig Niall in i något rum tror jag så man förstår nog vad dom gör. Sa hon och blinkade med ena ögat. Jag skrattade och bestämde mig för att sätta mig ner vid dom och kanske snacka med dom ett tag. Hon berättade att hon hette Ellie. Och killen som satt bredvid henne berättade att han hette Louis. Jag tyckte dom var snälla och under tiden när vi pratade så märkte vi att vi hade mycket gemensamt. Jag hämtade Zayn och han satte sig bredvid mig och så pratade vi alla 4.
- Louis, vad gör du på fritiden? Frågade Zayn.
- Jag håller på med musik. Men än så länge har jag bara lagt ut lite covers på min kanal. Jag ska vara med i x-factor iår och kanske ta ett steg längre inom den branschen. Jag drömmer iallafall om det. Svarade han och Zayn nickade.
- Jag ska oxå vara med! Sa han och dom båda började snacka om det. Jag pratade med Ellie om mode och sånt där som tjejer brukar snacka om. Hon var jättesnäll och vi bytte nummer med varandra och blev bra vänner under festen. Klockan närmade sig halv 3 och jag blev så trött så jag ville gå hem. Jag sa hejdå till Ellie&Louis och gick mot hallen. Zayn tog min hand och sedan gick vi mot mitt hus. Han följde mig hem och sedan sa vi hejdå utanför mitt hus. Jag tröck in nyckeln i låset och gick in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0