Live my life #18

EMMY:
Jag vaknade av att min mobil vibrerade. Den låg precis vid mitt ansikte. Och det var bra att jag vaknade nu för då skulle jag hinna fixa mig och komma i bra tid till caféet för en bra dag. Jag reste mig upp och kände hur Louis vred på dig för att han inte kunde ha armen runt mig längre. Jag smög ut ur rummet och stängde dörren efter mig. Solen lyste upp hela köket och Ellie satt på en av barstolarna vid det höga bordet. Hon satt med sitt block och en kopp kaffe.
- Godmorgon. Sa jag och hon tittade upp.
- Åh, godmorgon Emmy.
Jag gick och fixade varm choklad och satte mig vid det höga bordet jag också. Hennes hand gjorde skissen ordentlig och proffsig. Jag granskade den vackra skissen som såg alldeles underbar ut. Plaggen var snygga och accesoarerna också.
- Vad har du för mål med ditt projekt? Frågade jag sedan och hon la ner pennan och tog en klunk ur kaffet.
- Målet är att bli en stor designer i Sverige och sedan utvecklas och börja arbeta utomlands. Jag kanske inte är så bra så att det är möjligt just nu, men jag följer mina drömmar och det är ju de allra viktigaste. Svarade hon och lät så himla bra och lycklig. Jag önskar jag kunde tänka mer som hon när det gäller caféet.
- Men hur blir det med dig och Liam då? Om du jobbar utomlands och han åker på turneér? Frågade jag och ångrade sedan att jag frågat det. Det kanske var känsligt.
- Liam och jag har redan en framtid tillsammans, vi tänker bilda familj och bo i en villa här i Stockholm. Det blir bäst för barnen vi tänker ha att få växa upp här. Så jag har inget emot att bli en stor designer i Sverige heller. Vi kommer nog göra som vi gör just nu. Men Liam kommer nog behöva vara i Sverige oftare med tanke på barnen. Och det betyder att grabbarna kommer nog flytta hit och bo här liksom som standard och inte ha sitt hem i London. Men det är drömmar som jag och Liam pratar om. Killarna älskar ju Sverige, så det är ju inte omöjligt direkt. Sa hon och började sedan skissa igen. Ellie och Liam som föräldrar, wow. Deras barn kommer bli helt perfekta och dom är så kärleksfulla och lyckliga tillsammans så det kommer bli en lycklig familj.
- Jag är så glad för eran skull. Barnen som ni kommer få skulle aldrig kunna få bättre föräldrar än ni. Jag hoppas jag får träffa era små ungar nån gång i framtiden! Sa jag och log brett. Hon log mot mig och la sitt finger mot sina läppar.
- Du och Louis då? Har ni inte pratat om något sånt?
- Vi har precis bekräftat att vi är ett par så det är lite tidigt för framtida planer för oss. Men jag älskar honom, mest av allt i hela världen just nu och skulle verkligen vilja dela livet med honom. Men jag vet inte än, vi får se hur det fungerar med att dom åker ibland också. Sa jag och tittade ner i min choklad.
- Aw. Ni är så gulliga ni också. Det funkar när dom åker, du hinner planera inför nästa steg. Jag lovar, jag har gråtit några gånger när dom åkt. Men sakna inte för mycket och ge inte upp. Längta istället, längta till nästa gång du får kasta dig i deras famnar igen. Det är hur underbart som helst att åka och hämta dom på flygplatsen, ojoj! Fnittrade hon och jag log mot henne.
Sovrumsdörren öppnades och ut kom Louis. Han gnuggade sig i ögonen och gick sedan fram till bordet och ställde sig bakom mig och la armarna runt min midja och lutade hakan mot min axel. Ellie log mot oss och jag log mot henne.
- Ni är så söta. Louis, äntligen har du funnit någon som verkligen är bra för dig. Sa hon sedan.
- Ja, någon som verkligen är allt för mig. La han till och jag fick ur mig ett aww och kysste honom.
Jag kollade mot klockan och såg att den var kvart över tio. Vi måste öppna elva idag om vi ska få in bra summa med pengar.
- SHIT! Jag måste väcka Sara vi ska öppna caféet klockan elva idag! Sa jag och ställde ner koppen på bordet och sprang mot sovrummet.
- Sara, sara! Sa jag och satte mig på huk vid henne. Hon öppnade ögonen som små streck och gäspade.
- Du måste vakna vi hinner öppna caféet innan elva om du går upp nu och fixar dig! Viskade jag och hon gick upp direkt. Jag gick förbi köket och mot badrummet för att klä på mig mina kläder.
- Älskling, ni kan ta det lugnt. Jag kan skjutsa er. Sa Louis och jag ropade tack.
- Men du är ju bakis, du kan inte köra? Sa jag samtidigt som jag satte på mig mina jeanshorts när jag stog i köket.
- Nej jag är inte så bakis så jo jag kan köra.
- Älskling du behöver inte riskera vi hinner ändå. Sa jag och han ryckte på axlarna. Jag borstade genom håret och Ellie ställde undan sin kaffekopp och packade ner sitt block i sin väska.
- Men ska ni åka typ tio i elva eller? Isåfall kan ni åka med mig för jag ska iväg till jobbet då jag också. Sa hon och jag nickade.
- Vi ska vara vid Café Original klockan elva. Svarade jag och hon gjorde en glad min mot mig.
- Va? Är Café Original erat café? Mina kollegor pratar jättemycket om det och tycker om det jättemycket och vi ska sitta där och skissa och diskutera idag! Åh va kul att vi ska vara på samma ställe hela jävla dagen! Sa hon glatt och jag log brett.
- Va kul att folk gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0