Live my life #19

SARA:
- Hejdå älskling. Sa Ellie och kysste Liam och sedan satte hon sig i bilen. Emmy satt bredvid henne och jag satt i baksätet. Hon körde ut från garageuppfarten och körde mot caféet. Hon stannade på gatan nere vid bryggan och så gick vi upp längs gatan och förbi lägenheter och människor och upp till caféet. Jag låste upp och så gick jag och Emmsy till kassan och började plocka fram fika och ställa i glashyllorna. Sedan plockade vi fram uteserveringen och öppnade glasväggarna lite på glänt så att det kunde komma in luft. Ellie satte sig vid ett av borden och efter en stund kom dom där två tjejerna som jobbar med det där modeprojektet, dom som alltid brukar sitta här och skissa.
- Hej hjärtisar. Sa Ellie och pussade dom på kinden. Dom satte sig ner och tog fram sina skissblock och började skissa. Kunderna strömmade in och vi började servera och ta emot beställningar. Uteserveringen var överfull så folk började fylla inomhus också.
EMMY:
Jag hällde upp kaffe i koppar och gick med dom till tjejerna som skissade i sina block. Ellie log brett mot mig och presenterade mig.
- Det här är Louis flickvän. Sa hon och dom hälsade trevligt.
- Erat café är underbart, vi är fan stamkunder. Sa tjejen hette Clara och jag tackade trevligt. Kön var lång till kassan och när alla hade fått det dom beställt så kunde vi äntligen pusta ut.
ELLIE:
- Men den där rutiga kommer aldrig sälja, Clara. Sa Andrea och tröck sin udd mot konturerna.
- Nej jag vet att den är ful, men vi måste göra kläder som liksom passar alla. Det är säkert många kvinnor eller tanter som gillar den? Vi går inte långt på att bara anpassa kläder och stil efter våran ålder ju! Sa Clara och jag nickade.
- Hon har rätt, vi går längre på att göra kläder som passar alla. Sa jag och hon log mot mig som ett tack.
- Men då kanske jag ska börja designa en klänning för små barn? Suckade Andrea.
- Men Andrea, du har så bråttom. Vi måste ha en grund för att kunna sälja. Vi kan inte öppna en butik med lite kläder så att det tar slut fort. Vi måste ha en grund så att vi alltid har lager för att fylla på med nytt. Vi har all tid i världen och kanske inte ens behöver öppna våran officiella butik i år! Sa jag och dom höll med.
- Du har rätt, men vad ska vi ha för tema på visningen? Frågade hon.
- För alla åldrar hade vi väl bestämt? Sa Clara och vi nickade.
- Just det! Sorry. Sa hon och vi fortsatte fundera.
- Men då kanske vi kan ha modeller i olika åldrar också? Tanter och farbröder och små barn till tonåringar och ungdomar och vuxna föräldrar, vi kanske kan ha en barnfamilj som går in på catwalken i rad liksom! Sa jag och tjejerna tjoade glatt.
- Du är ett geni, Ellie! Åh, jag är så taggad till visningen! Sa Clara och jag nickade instämmande.
- Vi måste fixa in lite modeller först och få in storlekar och sånt som passar. Och sedan måste vi skaffa ett litet lager för varje plagg. Sa jag och tjejerna nickade.
- Vi börjar med modeller i 18-21 års åldern. Vad för plagg ska dom ha? Frågade Clara.
- Nya och fräscha plagg som vi skulle kunna ha på oss också. Sa Andrea.
Jag vände blicken mot Sara och Emmy. Dom är snygga, har fina kroppar och fint hår. Dom skulle ju vara perfekta.
Andrea och Clara började skissa lite.
- Vi kan väl fråga tjejerna som jobbar här om dom vill vara modeller? Jag känner dom så jag kan fråga dom.
- Den ena var louis flickvän, har den andra pojkvän i 1d? Frågade Clara och bytte ämne.
- Ja Harry. Men jag går och frågar. Sa jag och reste mig upp och gick dit.
Ellie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0