someone like you' #1

Ellies perspektiv
Våran bil rullade sakta in i husområdet. Jag var nervös, fast jag vet inte riktigt varför. Solen bländade mig när jag öppnade bildörren och började bära väskorna mot huset. Huset var stort och vitt. Jag la väskorna utanför dörren och tog sedan upp mobilen för att kolla twitter.
- Ellie, du har inte tid med mobilen nu. Hjälp till här. Sa min mamma som flämtade väl när hon bar på en av dom största lådorna. Jag suckade och gick mot bilen och tog några väskor runt mina armar och började konka mot dörren när dom hängde på mig. Efter ungefär en timme hade vi tagit in alla lådor och saker och jag sprang runt lyckligt i det nya huset. Pappa skrattade åt mig, jag kunde nästan föreställa mig hur galen jag var.
Min lillebror Melvin gick runt med sin leksaksbil och lekte att den körde runt på det stora trägolvet, han var bara 6 år. En liten skit helt enkelt. Själv är jag 16 och min lillasyster Elin 12.
- Ta dina väskor och gå upp till ditt rum och börja packa upp, Ellie. Sa pappa med ett leende och började packa upp glas och tallrikar i köket.
Jag trodde först inte på det när mamma och pappa berätta att vi skulle flytta. Jag grät en skvätt för jag skulle sakna mina kompisar. Men nu är jag inte ett dugg ledsen. Jag behöver förändring i livet, som en uppdatering på ett helt nytt ställe och en chans att börja om ett helt nytt liv. Jag tog några av mina packningar och gick upp för den stora trappan. Flämtande öppnade jag den stora vita dörren och framför mig var ett perfekt tonårs rum. Det var en dubbeldörr ut till en liten ballkong och väggarna var svartvita med snygga mönster. En platt-tv passade in perfekt på väggen och jag har en ännu större garderob nu än den jag hade innan. Pappa och Mamma måste ha varit här i förväg och renoverat och möblerat med nya möbler. Nu skulle jag ju bara fixa in mina privata saker. En spegel täckte en av dom vita väggarna och bredvid var det som ett skåp fast med bänk där jag kunde ha smink och sånt.
- TACK MAMMA & PAPPA, JAG ÄLSKAR ER! Skrek jag och började skrika av glädje och ville börja att fixa det mer personligt direkt. Solen lyste starkt in genom dubbeldörrarna och jag sprang fram och öppnade dom och lät solen värma min lättklädda kropp. London är mycket härligare än vad folk säger. Kanske är det bara såhär vackert just idag, men jag hoppas det är såhär fint hela tiden!
Efter ett tag hade jag fyllt garderoben flitigt och bestämde mig för att ta mig en titt i det nya området. Jag sprang ner till hallen och började knyta på mina låga vita converse. Taket är väldigt högt i hela huset, fast det är rätt snyggt tycker jag. Min lilla hand greppade handtaget och öppnade.
Området var stort och väldigt vackert. Det var stora villor som vårat överallt fast inget av dom såg likadant ut. Ivrigt sneglade jag mot våran granne. Huset var stort och ljusgrått, det såg nästan precis ut som vårat fast med andra färger. Jag satte på mig mina solglasögon och fortsatte titta på andra hus som låg en liten bit ifrån vårat. Det fanns inte så mycket att se så jag gick in igen.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Grymt bra hittills :)

2012-05-09 @ 18:13:29
Postat av: Anonym

bra :))

2012-05-17 @ 20:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0