someone like you' #4

Ellies perspektiv
Solen lyste in genom min dubbeldörr när jag vaknade. Jag kände en konstig känsla och minns ingenting från gårdagen. Jag har väl inte druckit, isåfall.. Inte så mycket hoppas jag. Jag satte mig upp och kände lite huvudvärk och gick direkt ner i köket för att hämta en huvudvärkstablett. Jag gick upp på rummet igen och kastade mig i sängen.
- Vakna Ellie. Sa pappa och öppnade min dörr och tittade in. Jag fräste att jag var vaken och han stängde dörren.
- Jag hoppas du ångrar det du gjort nu. Vi är inte stolta över dig för det du gjort. Sa han och jag förstog ingenting.
- VAD PRATAR DU OM? Skrek jag och klädde sedan på mig myskläder och bestämde mig för att gå till kiosken och köpa en glass. Jag satte på mig ett bar uggs och gick mot kiosken som låg ungefär 250 meter ifrån huset. Jag tog isglassen från mannen i kiosken och betalade. Solen var lika underbar idag, jag satte mig på bordet i solen och hörde brummande från vägen. Solbrillorna skyddade mina ögon som var utkletade med smink. Håret satt i en slarvig tofs och hela jag kände mig ofräsch idag. En moppe slirade in vid vägkanten och jag vände mig om och såg att det var Zayn.
- Hej, Ellie. Sa han och satte sig bredvid mig. Jag log mot honom och slickade sedan på min glass.
- Asså, vad hände igår? Frågade jag lite irriterat och han småskrattade.
- Du drack, sjukt mycket och spydde i mängder och var helt jävla packad. Jag körde hem dig och dina föräldrar var inte så speciellt glada när dom öppnade dörren och hörde min förklaring. Sa han och jag suckade tjurigt.
Varför gjorde jag så? Jag måste verkat hur äcklig som helst som spydde inför honom och var hur packad som helst. Jag gillar inte att dricka men det bara blev så.
- Fyfan.. Sa jag och fortsatte slicka och suga på glassen. Han log mot mig med sina vackra ögon. Hans chinos såg nästan vita ut i solskenet och hans vita tröja var alldeles himmelvit och hans gyllenebruna hud såg så mjuk och fin ut. Hans mörka hår var alldeles perfekt och hans solbrillor var såna där som är perfekta på killar.
- Du är.. Du är schysst, du är en speciell tjej. Sa han och jag log generat och fick endast ur mig ett tyst "aww".
Han tog fram en lapp och en penna och skrev ett nummer på. Han räckte lappen och jag tittade upp mot honom.
- Om jag är en idiot i dina ögon eller typ konstig så kan du villa smsa eller ringa om du vill ses eller något. La han till och pekade på lappen och på numret.
- Tack. Sa jag och gav honom en kram. Man kan ju iallafall säga att han är hur snäll som helst. Solen lyste hett på oss och vi satt rätt nära varandra. Det kändes bra men lite jobbigt. Ska vi bara sitta där och vara tysta?
- Jag tror jag måste gå hem nu. Sa jag och gav honom en kram innan jag gick.
Jag öppnade ytterdörren och knöt av mig skorna och gick ut på baksidan. Melvin och Pappa badade i våran nerbyggda pool. Det såg skönt ut. Mamma låg på en solstol i bikini och solade. Jag satte mig på en stol och tittade när pappa kastade runt med Melvin som skrattade så att han grät.
- Ellie.. Sola du också, lite färg behöver du med. Sa han och log lite försiktigt. Jag märkte att det var något fel.
Jag suckade bara och skakade på huvudet.
- Vi vet att du druckit. Du kunde ju inte ens ta dig hem själv utan att få hjälp av någon jävla hunk som skjutsat dig hem. Vad var han för någon typ? Har aldrig sett honom förut. Sa hon och jag blev riktigt irriterad.
- Han heter faktiskt Zayn. Fräste jag.
- Men du är 16 år och är ute på någon jävla vild fest med killar och du har säkert rökt också.. Men det är inte det som är grejen, grejen är att jag vill inte att du dricker. Du är för ung och dessutom kan ju vadsomhelst hända här i London. Vi kanske verkar tråkiga, men du som är så klok annars och nu kommer du hem helt packad och förstörd. Det var inte kul iallafall, du slipper ifrån extrajobb som straff den här gången men händer det en gång till så får du konsekvenser. Okej? Sa han och jag nickade.
- Vi är nyinflyttade och man gör sånt för bekräftelse i din ålder, jag förstår att det blev så i den här åldern. Men du kan ju försöka bete dig ändå. Jag gjorde också misstag i din ålder. Men jag vet hur det är och vill inte att du ska gå igenom samma skit som jag gjort. Suckade hon och hoppade i poolen.
- SANNINGEN ÄR ATT JAG HADE JÄVLIGT KUL. Skrek jag och gick med tjuriga steg in i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0