Live my life #1

EMMY:
Solen lyste starkt över staden och en låt av One Direction spelades i mina hörlurar. Stockholm är vackert och jag trivs bra här. Den gamla delen var rätt lugn när jag passerade och sedan gick in på caféet som jag och min vän driver. Sara, min bästa vän stog vid kassan och tog emot beställningar när jag kom in.
- Spring och sätt på dig förklädet och börja, det behövs verkligen! Flinade hon och jag gjorde som hon sa.
Vi har en dröm att få driva ett café i London. Men än sålänge sitter vi här i lilla Stockholm i gamla stan. Vi kontaktar folk i London för att få komma dit och driva där men det krånglar. Ibland får vi inte ens svar och ibland nej. Det trycker ner drömmarna självklart, men jag trivs här och har inget emot att fortsätta driva caféet här i Stockholm. Sara serverade till kunderna och jag tog emot beställningar. En dam kom och log mystiskt mot mig.
- Hej och välkommen till Café Original, vad får det lov att vara? Frågade jag med överdriven betoning i rösten.
- Kaffe. Svarade hon kort och jag granskade hennes pälsrock och stora halmhatt som skymde ansiktet.
- Det blir 25 :-, tack. Sa jag och hon tog snabbt fram en hel del en-kronor. Jag fäste blicken i henne medans jag fixade en kopp kaffe. Sara tog kaffekoppen ur min hand och gav den till damen som slog sig ner längst bort.
Väggarna var i glas och taket var överdrivet högt. En stor lampa lyste upp caféet. Jag gick mot dörren och öppnade den och satte mig sedan på en stol vid kassan och filade naglarna.
- Hur är det dig då, Emmsy? Frågade Sara och jag tittade upp mot henne.
- Bra tror jag, behöver en kille och det är NU. Sa jag och fortsatte sedan fila.
Tiden gick fort och det var dags att sluta. Jag hängde förklädet nedanför bänken med alla bakelser och gick ut. Jag var verkligen festsugen men ändå inte. Sara tog den stora nyckeln och låste caféet och stoppade den sedan i bh:n. Hon skuttade fram som ett litet barn och tog armen under min. Hennes långa blonda hår var halft lockigt och änglalikt. Mitt blonda lite kortare och slitna hår var pinsamt jämfört med hennes.
- Så vad ska vi hitta på en sån vacker kväll? Frågade hon och jag log brett mot henne.
- Jag vet inte, kan vi inte dra till södermalm och ta det lugnt? Frågade jag och hon suckade lite.
- Alltid du, Emmsy. Du vill ju aldrig festa!! Flinade hon.
- Men vi ska väl jobba imorgon?
- Det är inte så viktigt, det löser sig. Sa hon men jag skakade på huvudet och hon gav upp till slut. Vi tog en spårvagn och skämde ut oss rejält på vägen till södermalm. Höfterna hoppade upp och ner och svingade runt i cirklar i takt till våra röster som sjöng högt på Up All Night. Vagnen stannade och vi hoppade ut ur den exakt som Niall brukar göra på konserter. WOHO ropade vi och människor gav oss otrevliga blickar för att vi hördes så väl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt bra :)!

2012-05-14 @ 13:31:36
Postat av: Jessica - Believe ifrån DW :]

AMZAYYYN :)) !! <3

2012-05-14 @ 13:31:53
Postat av: Lisa

jättttebra :))

2012-05-14 @ 17:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0