Live my life #4

EMMY:
Ingen sa nånting. Jag kände den obehagliga tystnaden och reste mig upp och hämtade en cola. Lou reste sig också och tittade i kylen.
- Alltid du, Lou... Flinade Harry och Lou gjorde grimaser mot honom. Jag kunde inte låta bli att le och småskratta lite åt dom. Jag gick försiktigt och satte mig i soffan igen. Zayn tog fram sin mobil och jag såg i hans blänkande ögon hur twitter speglade sig. Sara får panik när det är alldeles för tyst, det får hon alltid.
- Vi kör snurra flaskan!? Sa hon glatt och killarna visste inte vad det var. Harry gav en undrande min och flinade och Lou sa ingenting. Zayn tittade upp och frågade vad det var.
- Sätt er på golvet så förklarar jag. Sa hon och viskade att jag skulle gå upp och hämta en glasflaska. Jag skuttade upp för den smala trappan och började nynna på en låt. Flaskan låg på bordet och jag greppade den ordentligt och gick snabbt ner till dom andra. När jag kom ner så förklarade Sara för dom hur det gick till och det var som ett ljus tändes i deras huvuden.
- Jag tror jag kört den här förut.. Sa Harry och tog en klunk ur sitt vinglas.
- På en vild fest eller? Skrattade Zayn och han knuffade lätt på honom.
Jag satte mig bredvid Sara och hon sträckte fram handen och la den på flaskan och tittade sedan med ett flin på oss andra.
- Den som flaskan pekar på ska.. Springa runt huset i underkläder! haha! Sa hon och jag skrattade lite. Hoppas det inte blir jag, jag har ingen lust att klä av mig och springa runt huset. Det var rätt kallt också. Oroligt fäste jag blicken vid flaskan och såg hur den sakta passerade mig men tog sig förbi. Jag kunde pusta ut, det var inte alls mycket snurr kvar och den har ett helt varv kvar. Till slut pekade den på Harry. Alla skrattade utom han, men han som inte alls skäms för någonting, verkade inte ta det så hårt som jag skulle gjort. Han gick uppför trappan och klädde av sig kläderna i hallen. När vi hörde hur ytterdörren stängdes så sprang vi alla upp och tittade nyfiket ut genom altandörren som var helt gjort i glas. Harry sprang runt huset, han spring tillochmed två varv.
SARA:
Vi alla stog tätt intill varandra och skrattade när han sprang runt huset. Helt plötsligt hördes ett brum från en bil. En bildörr slogs igen och jag hörde bekanta röster utanför huset som mumlade om varför allt var tänt och undrade om jag är vaken eller glömt att släcka ner huset.
- Åh nej! Spring ner i källaren och göm er nånstans, skynda er vafan! Viskade jag men tog i så mycket så det lät lika mycket som en normal ljudnivå. Dom gjorde som jag sa och sprang fort som fan nerför trappan. Jag rufsade till håret och kletade lite på sminket så att jag skulle se trött ut. Jag måste ju säga till Harry, han springer runt i kallsonger och han kan inte komma in nu, hur skulle det se ut liksom?!
- DUU KAN INTE KOMMA IN NUUU. Skrek jag när dom öppnade dörren.
- Vem pratar du med, Sara? Och vad gör du vaken nu?! Frågade mamma oroligt och klappade mig på kinden.
- Jag sjöng på en låt.. Men mamma sluta, jag är okej! Sa jag och tog bort hennes hand. Det är löjligt hur dom behandlar mig, jag är 18 inte 10 längre. Hon gjorde en min som hon trodde jag skulle falla för och tycka synd om henne, men jag gav henne en irriterad blick. Ett steg hördes på trappan utanför dörren och jag sprang mot den och tittade ut i en smal springa. Harry stog där och var precis påväg att öppna munnen och prata.
- Schh! Jag släpper in dig snart, var tyst okej! Viskade jag och stängde dörren som ingenting.
Mamma gick mot dörren för att titta ut men jag stoppade henne.
- Det finns inget o se, bäst att vi går och lägger oss nu allihop. Sa jag och skrattade på låtsas och hon gick på det, som vanligt. Hon gav mig sedan en speciell blick och gick upp på övervåningen. Pappa stog i köket och harklade sig.
- Godnatt pappa? Sa jag och log med ett fejk leende. Han kollade på mig och skrattade lite.
- Men jag ska ha kaffe först, tänkte jag.
- Inte när klockan är nästan 4, seriöst du måste gå och lägga dig nu. Sa jag och insåg själv hur dumt det lät.
- Vad är det med dig, sen när har du brytt dig om oss och när vi ska sova? Min prinsessa, du ska gå och sova nu. Sov sött.
- Men ge dig, jag tänker inte gå och lägga mig förrän du gjort det. Fattar du inte? Sa jag irriterat och han skrattade åt mig men gick sedan upp till sovrummet. Jag väntade en liten stund för säkerhets skull och hörde en liten knackning på dörren. Stackars Harry som måste vänta i underkläder.. Men tur att jag lyckades få bort mina föräldrar. Jävlar vad dom skulle lackat annars. Jag öppnade dörren och han hoppade in och skakade.
- Förlåt, men mamma & pappa kom hem och dom får inte veta att ni är här. Dom är typ.. Överbeskyddande.. Sa jag tyst och han mumlade att det var lugnt. Jag gick ner i källaren och låste alla lås som fanns på källardörren för säkerhets skull. Då kommer dom nog inte komma in.

Kommentarer
Postat av: Jessica - Believe ifrån DW :]

meeer <3

2012-05-15 @ 22:53:54
Postat av: Moa

sjukt bra, meeer! :D

2012-05-16 @ 19:43:25
URL: http://chocolateking.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0