Live my life #7

EMMY:
Jag vaknade och gäspade djupt. Jag kände inte Louis närhet och Zayn låg inte som en säck på golvet. Harry satt inte hos Sara och flörta. Dom var inte här. Men va, har jag drömt allting? Jag skakade på Sara och hon mumlade vadå till mig när hon öppnade ögonen.
- Var är Harry, Louis och Zayn? Frågade jag och hon tittade sig omkring.
- Va? Frågade hon sedan. Jag har nog drömt, det var ju trots allt för bra för att vara sant. Men hur kan det kännas så äkta med tanken på om dom varit här eller inte? Hur kan jag känna att det inte luktar Louis längre?
Dom måste ju ha varit här. Men om dom var det, vart är dom nu?
- Vafan, har dom dragit? Frågade hon sedan och satte sig upp i sin soffa. Jag nickade och gjorde en ofattbar min med ansiktet.
- Hur kunde dom bara gå, vi hade ju myst och snackat och allting? Dom kunde ha väckt oss och lämnat numret eller sagt något iallafall? Sa jag och suckade tungt. Hon nickade och kollade sedan klockan.
- Vi måste fixa oss nu, vi ska vara på caféet om 1 timme. Sa hon medans hon reste sig upp och gick mot trappan. Jag tittade på mina kläder och funderade på om jag kunde ha dom idag också. Men jag måste ju det oavsett vad, jag har ju inga kläder med mig.
- Kommer du? Frågade hon och stog i  trappan. Jag gick mot henne och fixade håret lite. Vi gick ut i hallen och möttes av det starka solljuset och sedan gick vi in i hennes garderobsrum. Det låter konstigt, men det är verkligen ett garderobsrum bokstavligt. Hela rummet är en mega garderob. Den ena väggen var full med massor med tröjor, toppar och linnen som hängde på galjor. Jag gick och tittade lite på skorna som hon hade, hennes skohylla var flera våningar hög. Det är som att vara i en klädaffär när man är härinne.
- Du får låna något om du inte vill ha samma kläder som igår. Sa hon och tog av sig sin tröja och satte på sig en ny. Jag log och började genast leta efter något som var min typ. Hon har en väldigt blandad stil och har olika kläder i perioder. Därför måste man verkligen leta och stå på höga stolar och ibland stege för att kunna se alla saker som låg på hyllorna högst upp.
Efter ungefär 40 minuter var vi klara och åkte med spårvagn till gamla stan. Caféet såg trevligt ut. Väggarna var ju i glas så man såg in. Vi låste upp och satte på oss våra förkläden. Vi behövde bara vänta i några få minuter innan kunderna strömmade in. Det är nog för att vi har både fika, frukost & lunchmenyer.
- Ska vi ta ut stolar och bord? Det passar med både inne och ute servering idag. Sa Sara och jag nickade. Hon började bära ut medans jag fixade kaffe och bulle till två kvinnor som satt med en varsin macbook och pratade mode och karriärer. En av dom granskade mina jeffrey cambell skor som var specialdesignade.
- Shit, va snygga! Sa hon och log mot mig. Jag tackade artigt och gick sedan tillbaka till kassan och tog emot nästa beställning. När alla kunder fick det dom beställt så gick jag ut och hjälpte Sara. Det såg trevligt ut när vi fixat uteserveringen och det kom kunder direkt när vi fixat det. Det tog inte lång tid innan den var full den med.
- Vi har en jäävligt bra dag idag när det gäller caféet, bestie! Sa jag och Sara gjorde en rolig min när vi gjorde en high-five. Vi skrattade och hade det flummigt. Solen lyste och alla kunder var nöjda och pratade och beställde allt mer fika & dryck.
En kvinna gick fram till kassan och log.
- Ni är begåvade, är det ni som bakar och fixar allting själva? Frågade hon.
- Vi får lite hjälp av våra föräldrar men det är vårat café. Svarade jag med ett leende.
Folk brukar säga att vi är begåvade för att lyckats så bra, men det är väl nåt som bara kommer. Sara o jag, tillsammans klarar vi lixom allting.

Blir inte så mycket uppdatering i helgen tyvärr för jag ska campa med familjen. Och har lovat att lägga ner mycket tid på dom den här helgen! Men kommentera flitigt och var sådär duktiga som ni brukar vara på att kommentera ni kan nog bättre om ni vill så blir det 2-3 delar på söndag! Kärlek till er.

Kommentarer
Postat av: jessica

älskar din novell :DD

2012-05-17 @ 23:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0