Live my life #8

EMMY:
Tiden gick och det var dags att stänga. Men det var flera kunder kvar som inte var klara ännu så vi fick vänta ännu längre. Ett ungdomspar kom in och beställde tårta till en fest.
- Sorry, men vi ska faktiskt stänga när dom är klara så vi tar inte emot några fler beställningar. Svarade Sara och började städa på bänken.
- Bitch. Mumlade tjejen och gick sedan ut hand i hand med sin kille. Jag suckade.
- Att det finns folk som beter sig sådär. Suckade jag ännu en gång.
- Och att det finns folk som jag som bara tar emot det! Fräste hon och gick med bestämda steg efter henne. Paret hade endast kommit till dörren och därför hann Sara stoppa henne.
- Du, du säger inte sådär till mig.
- Ursäkta? Skrattade tjejen och vände blicken mot killen som bara blängde bort. Han ville inte lägga sig i en catfight och det såg man. Han verkade ha varit med om det förut, för hans tjej verkade inte vara den trevligaste.
- Ja? Du säger inte sådär till mig. För du känner inte mig och har inte en rimlig anledning att göra det. Fräste Sara och puttade ut henne efter killen och sedan vände hon mot disken. Hon är så säker liksom, jag önskar jag var mer som hon. Äntligen var kunderna klara och vi kunde börja plocka undan deras disk och rester. Efter ungefär 20 minuter var vi äntligen klara och låste caféet. Vi gick ner mot city och såg en klubb med dubstep musik som dunkade ut flera meter för att det var så högt. Jag tittade på Sara och hon nickade. Vi sprang med snabba och ivriga steg och nästan skuttade in. Ljus i olika färger blinkade och dansgolvet var lagom fullt. Jag gick ut och började dansa och Sara kom nån sekund efter och dansade tätt intill mig. Våra höfter svängde runt i takt och våra röster sjöng på samma låt som dunkade ut ur högtalarna. Blickarna som susade runt och blängde starkt på oss och vårat konstiga beteende fick mig inte att bry mig över huvudtaget. Jag sket i dom, fast jag egentligen brukar gå undan i såna lägen och bara vilja försvinna. Vi gick sedan mot baren och började dricka. Sara drack förstås mer än vad jag gjorde. Fast hennes föräldrar är mer bestämda än mina. Glas efter glas rann ner som en fors i hennes mun och sedan kom en kille och bjöd på shots. Jag såg suddigt men kunde denna gången sätta fingret på vem det var. Harry satt och gjorde henne helt packad. Jag borde stoppa henne, han och grabbarna bara drog ifrån oss sist och Sara får inte göra vadsomhelst. Hon har så lätt att öppna sig för människor, bokstavligt. Det är lätt att få ett ligg med henne på fyllan.
- Det räcker nog för dig nu. Sa jag och tog hennes femte shots ur handen och ställde bort det.
Harry log charmigt mot mig och jag kunde inte låta bli att le tillbaka även fast jag inte riktigt var helt glad på dom eftersom att dom bara drog, men jag vet inte varför ens så jag kan inte vara arg på dom för det.
- Hej Harry. Skrattade jag. Sara var verkligen full och  började bete sig konstigt.
Han skrattade och jag såg hur han smekte hennes lilla rumpa och verkligen njöt av hennes kropp.
- Sara, sluta nu innan du skämmer ut dig ordentligt och det kommer du ångra! Fräste jag och tog tag i henne ordentligt och satte henne i soffan  vid ett bord längst in i hörnet. Hon rapade och ville ha mer öl men jag skakade på huvudet. Harry satte sig bredvid oss. Han var nykter, man såg det på honom liksom.
Jag sa ingenting men Sara fyllesnackade så att det nästan rann ur munnen på henne. Jag tog papper och torkade bort som att hon var värsta bebisen.
- Förlåt tjejer.. Sa han och man såg att han menade det.
- Om det är det jag tror att du menar så är det lugnt. Sa jag och chansade på att det var att dom drog.
- Ja det är det.. Men Paul messade oss hela tiden och var verkligen arg. Vi var tvugna att gå, vi ville inte.. Förklarade han och jag gav honom en kram.
- Men det är okej, om du hämtar vatten åt den här konstiga saken. Skrattade jag och kastade en blick på Sara som halvlåg i soffan. Han nickade och trängde sig fram bland alla människor och kom tillbaka med en flaska vatten. Jag tackade och typ tröck upp den i hennes ansikte.
Just då kom tanken upp på Louis. Varför är inte han här, han kanske inte bryr sig om att träffa oss igen? Dom visste kanske inte att vi skulle vara här men Harry kanske var ute för att hitta oss för vi har ju berättat att vi har vårat café i gamla stan. En besvikelse reste sig i min smala kropp. Jag kanske inte borde vara besviken, men jag vill så gärna träffa honom igen. Jag kanske bara var en engångsbrud, det betydde nog ingenting.
- Var är Louis? Frågade jag till slut och han tittade på mig och mumlade sedan lite.
- Han skulle hängt med, men hade något annat planerat. Svarade han sedan och kollade mobilen.
Jag kollade sedan i min och såg att klockan var 01.45 och det kanske var dags att åka hem så att vi inte blir lika sena idag och kan öppna caféet tidigare imorgonbitti.
- Vi måste nog gå nu, harreh. Sa jag och skakade hennes huvud så att hon vaknade till. Sedan tog jag hennes hand och sedan krokade jag armkrok och började gå ifrån.
- Vill ni ha skjuts hem? Det kan inte vara lätt att ta sig hem sådär. Jag nickade och han visade vägen till sin bil. Han hade en bmw i silver. Som en man bar han upp Sara och la henne i baksätet och jag fick sätta mig bredvid honom där fram. Bilen rullade fram och det uppstod en pinsam tystnad i bilen. Jag blev nervös och började leka med fingrarna. Vi började småprata och efter några minuter var vi framme. Jag gav honom en kram och öppnade sedan bildörren. Och öppnade den bakre dörren och tog ett grepp om Sara.
- Låt mig hjälpa dig! Sa han och bar henne sådär perfekt precis som att hon var prinsessan och han var prinsen.
- Nej stopp. Du kan inte gå dit, hennes föräldrar är hemma! Sa jag och han ställde ner henne vid min sida.
- Just det. Vi ses. Sa han och vände ryggen.
- Vänta, ge mig ditt nummer så Sara och jag kan ringa dig och bestämma träff med dig och dom andra nån dag. Sa jag och log mot honom. Han skrev det på en lapp och räckte det till mig. Sedan gick han till bilen och åkte iväg.

Blev ingen camping! Det var alldeles för blåsigt och inte så värst varmt igår. Men jag åkte på ett annat ärende istället. Idag var det perfekt campingväder och därför är det surt att vi inte åkte. Men här har ni en del, kommer flera ikväll så håll koll! XOXO

Kommentarer
Postat av: Lisa

jättebra :D

2012-05-19 @ 23:39:07
Postat av: klara

as bra !!! skriv mer

2012-05-20 @ 11:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0