Live my life #12

SARA:
Emmsy kramade Louis en stund medans jag tog emot en beställning. Hans bruna muskelösa armar omfamnade henne och hennes smala armar omfamnade honom. Harry satt och tittade på mig när jag jobbade. Han såg sugen ut på att få prova själv.
- Har ni inte fler förkläden? Frågade han sedan och jag skrattade.
- Jo, det hänger några i köket precis vid dörren tror jag. Svarade jag och han gick dit för att kolla. Min blick följde hans steg in i köket.
- Hallå? Frågade kvinnan vid kassan. Jag vände blicken mot henne och skrattade lite nervöst.
- Oj förlåt mig! Vad kan jag hjälpa till med? Frågade jag sedan och försökte vara lite charmig.
- Det är ingen fara. Du verkar lite intresserad av honom, du. Ni är jättesöta tillsammans, ni kanske redan är ett par? Vad vet jag.. En sån där rosa hello-kitty cupcake skulle jag vilja ha. Sa hon sedan.
- Ja jag är nog intresserad tror jag. Vi är tyvärr inget par. Sa jag medans jag plockade fram en tallrik att lägga hennes cupcake på.
- 35 kr blir det, tack.
Hon räckte sitt bankkort och jag drog det och sedan fick hon trycka in sin kod. Jag log brett när jag räckte henne cupcaken. Sedan kom Harry med ett förkläde runt midjan. Hans chinos och vita t-shirt matchade det svarta förklädet perfekt. Och hans vita, låga converse passade också bra. Jag log mot honom när han gick emot mig.
- Så vad ska jag göra? Om jag får hjälpa till asså? Frågade han.
- Du kan väl servera, du får stå här när jag tar emot beställningar och sedan får du servera ut beställningarna. Ibland när det är rätt mycket kö så får du öppna den andra kassan och ta emot beställningar och servera samtidigt. Sa jag och han nickade samtidigt som han gjorde en typ what-the-fuck-are-you-sayin'?
- Haha är det för hög nivå för lilla Harry? Skrattade jag sedan och han härmade mig med en ljus betoning på rösten. När han väl kom igång så gick det bra och han var duktig på det. Jag kände mig lite stolt som hade Harry Styles på mitt café. Eller aa, mitt och Emmys. Han verkade gilla det så jag skulle inte förvåna mig om han kommer tillbaka någon annan dag. Mitt i mina tankar hördes en duns och sedan asgarvade Harry på andra sidan rummet. Jag gick dit och tittade vad han höll på med. Allt fika som han skulle servera låg på golvet och på honom. Jag skrattade och gick fram för att hjälpa honom upp.
- Han är ny i den här branchen, fast gratis underhållning är väl aldrig fel! Ropade jag till kunderna och dom log mot oss och skrattade lite när Harry gick mot kassan med grädde i håret och kaffe på kläderna.


Tråkig del såg jag nu efteråt det händer ju inte så mycket i den direkt men det kommer mer och det behövs såna här inlägg också för att kunna ladda upp inför nya händelser. Puss på er och vill bara säga att ni äger för statistiken är toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0