Live my life #24

LOUIS:
Jag vaknade av att sovrumsdörren stog öppen och solen lyste starkt upp hela rummet. Jag suckade tungt och borrade ner ansiktet i kudden.
- Hörru. Sa Sara och la handen på min rygg. Jag mumlade som svar för att hon skulle veta att jag var vaken.
- Du måste nog gå upp nu, Emmsy är lite ledsen. Sa hon och jag reste mig upp direkt. Allt för henne! Med snabba steg gick jag ut ur sovrummet i bara kallsonger och hörde snyftningar och förstog vart hon var. Jag knackade på badrumsdörren.
- Kom in. Sa hon med darrig röst. Jag öppnade dörren och hon satt på jacuzzikanten med ansiktet i sina handflator. Jag stängde försiktigt dörren efter mig och ställde mig framför henne. Jag höll händerna på hennes ben och lutade hakan mot hennes axel. Hon snyftade tungt.
- Vad är det, älskling? Frågade jag och jag hörde hur hon hämtade sig lite.
- Jag är..  Tom. Sa hon och jag rynkade pannan.
- Vadå tom?
- Ja..Jag vill inte att ni ska åka. Utan dig är jag helt tom.
- Jag kommer ringa dig varje dag, jag svär. Vi kommer tillbaka så fort vi kan.
- Du förstår inte Louis.. Jag märker det. Du förstår inte grejen.
- Vadå för grej?
- Ja.. Hur det är att vara tjej och förälskad. Jag älskar verkligen dig, du går före precis allting.
Jag pussade henne i håret och gjorde ett smack med mina läppar.
- Du vet inte hur det är att vara jag och behöva lämna min andra halva. Du betyder allt för mig, Emmy. Jag har haft förhållanden med underbara tjejer men ingen av dom slår dig. Du är unik. Sa jag och hon kramade mig hårt.
- Jag älskar dig, snälla glöm mig inte när du är borta.
- Det skulle jag aldrig göra. Viskade jag och hon log mot mig. Hennes smala kropp var len och alldeles gyllenebrun. Jag kysste henne lätt på läpparna och gick sedan in till sovrummet och klädde på mig. Det verkade som att det skulle bli en riktigt fin dag.
SARA:
Jag gick in till Emmsy och såg att hon hade rödsprängda ögon efter att hon gråtit. Jag gick fram och kramade henne hårt som en vän gör.
- Vi fixar det tillsammans, vi klarar allting bestie. Sa jag och hon log mot mig.
- Love you bestie. Sa hon med darrig röst och snyftade sedan.
- Du.. Vi ska inte öppna caféet idag. Det är en ledig dag för oss såg jag i almanackan så vi kan väl gå en sväng på stan och sådär? Frågade jag och hon nickade med ett leende.
- Toppen! Sa hon sedan och fixade sminket som runnit litegrann under ena ögat.
Bara några minuter senare så ropade vi hejdå och att vi skulle på stan. Jag stängde dörren efter oss och sedan tog vi spårvagnen till stan. Det var mycket folk för det var varmt och solen lyste starkt. Vi hoppade av precis som Niall brukar göra.
- FUCK GRAVITY! Skrek jag och Emmy bröt ut i ett asgarv. Men det varade inte länge. För inte alls långt ifrån stog hennes ex. Jacob. Han verkade inte sett oss ännu så jag tog tag i hennes arm och gick åt andra hållet. Från att gå i normal takt så började vi småspringa. Vi svängde in på ett café som låg på andra sidan gatan. Jag satte mig på en barstol vid fönstret och Emmy satte sig bredvid. Dom andra borden var upptagna så vi hade inget val och vi kan inte gå ut nu för då ser han oss.
- Shit va nära det var att han såg oss.. Sa Emmy och jag nickade och tog ett djupt andetag efter att ha flämtat lite.
- Gud, jag blev verkligen rädd! Han är ju dum i huvet, eller aa iallafall efter det han gjorde. Sa jag och hon nickade.
EMMY:
Jacob och jag var tillsammans i nästan ett år. Dagen innan våran 1 års-dag så skulle vi på fest tillsammans. Vi hade bestämt att vi skulle gå dit tillsammans men han gick dit tidigare av någon anledning. Jag gick in på festen och såg hur han stog mitt på dansgolvet och råhånglade med en annan tjej. Hans händer smekte hennes lättklädda kropp och jag såg med mina egna ögon hur han klämde på hennes bröst. Det slutade med att jag började gråta och sprang hem till Sara och det stog överallt på facebook att han hade följt med henne hem och dom hade rådunkat varandra i sängen. Jag skiter i honom nu, det han tydligen gjorde kanske inte är sant men jag såg hur han hånglade med henne och redan där går gränsen för mig. Vi har inte pratat sen dess och jag vill verkligen inte träffa honom. Han var helt desperat och bad mig om förlåtelse i säkert en månad. Mitt på stan kunde han sätta sig på sina bara knän och be mig om förlåtelse och berätta hur mycket han älskar mig. Jag älskade honom också, ungefär lika mycket som jag älskar Louis. Men det funkade inte, känslorna hade liksom runnit ut i sanden och han kunde dra åt helvete.
- Jag ska bara gå på toa lite snabbt. Sa Sara och log lite lätt mot mig. Jag nickade som svar och tog en klunk ur min milkshake som hon hade bjudit mig på. Jag kastade en blick ut mot gatan och såg Jacob. Han stog där med sin kompis Alex. Min gamla kompis också. Det stog några andra tjejer där men dom hade gått nu. Jag såg hur Alex tittade mot mitt håll och det såg ut som att han pratade med Jacob om något. Antingen om mig eller caféet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0